مدیران خودروعصر اعتبار

گله سخنگوی کمیسیون معماری شورای شهر

بی‌توجهی نهادهای فرادستی شورا به نمای ساختمانشان

عصر ساختمان:سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بی توجهی سازمان‌های و دستگاه‌های فرادستی شورا در انتخاب نما گلایه کرد.

بی‌توجهی نهادهای فرادستی شورا به نمای ساختمانشان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان، در مورد آخرین وضعیت ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی که نمای تمام شیشه دارد با بیان اینکه مهدی چمران رئیس شورای شهر پیگیر این موضوع است گفت: مجلس نهاد فرادستی شوراست و به تذکرات بها نداده است.

    وی با بیان اینکه عدم توجه به ضوابط نما مشکلی است که مدیریت شهری با ساختمان نهادهای دولتی و فرادستی دارد افزود: با اینکه کمیته نما در مناطق فعال هستند اما هیچ کدام از ساختمانی‌های دولتی و ... مقررات را رعایت نکرده و از قوانین تبعیت نمی‌کنند و از آنجایی که این ساختمان‌های دولتی عمدتا مالکیتشان تغییر نمی‌کند و نیازی به اخذ پایانکار ندارند، برایشان مهم نیست که مقررات را رعایت کنند. چراکه نمی‌خواهند املاک خود را بفروشند.

    تندگویان افزود: تنها اقدامی که شهرداری تهران می‌تواند در مورد بی توجهی سازمان‌های فرادستی انجام دهد؛ نظارت و عدم ارائه پایانکار است و در عمل نیز شهرداری به بسیاری از ساختمان‌ها پایان کار نداده و نمی‌دهد.

    سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: به عنوان نمونه در حال حاضر معضل ما بیمارستان‌ها هستند؛ چراکه عمدتا در زمین‌های اوقافی ساخته شده و به فروش نمی‌رسند و برهمین اساس نیاز به پایانکار ندارند و نه تنها قوانین را رعایت نمی‌کنند بلکه با هر فرمی ساختمان را می‌سازند و پایانکار نیز اخذ نمی‌کنند.

    وی در مورد سرانجام این وضعیت گفت: راه حلی نیز برای حل این موضوع نداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی