مدیران خودروعصر اعتبار

در همایش تجاری ایران و سنگاپور مطرح شد

ضرورت همکاری مشترک ایران و سنگاپور در زمینه توسعه زیرساخت‌های بندری

عصر ساختمان- همایش تجاری ایران و سنگاپور با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. در این نشست سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های بندری، حمل‌ونقل، انتقال فناوری و تقویت مبادلات بانکی مورد تأکید قرار گرفت.

ضرورت همکاری مشترک ایران و سنگاپور در زمینه توسعه زیرساخت‌های بندری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران میزبان هیاتی اقتصادی از سنگاپور بود. اعضای این هیات توانستند طی همایش تجاری با همتایان خود در ایران آشنا شده و در حاشیه، دیدار رودررو با یکدیگر داشته باشند.

    به اعتقاد معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، این نشست‌ها فرصتی است برای تجار دو کشور که از نزدیک اطلاعات لازم در مورد یکدیگر به دست آورند.

    محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران، با نگاه به دستاوردهای اخیر سنگاپور در فعالیت‌های بندری، همکاری با این کشور را برای توسعه زیرساخت‌های بندری کشور مناسب ارزیابی و تصریح کرد: بنادر سنگاپور جزو  بنادر مهم دنیا محسوب می‌شوند و روزانه بیش از 60 کشتی در این بنادر پهلو می‌گیرند، بنابراین باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

    وی با اشاره به سطح روابط دو کشور در سال 2016 که بالغ بر 702 میلیون دلار بوده، تشریح کرد: در سال 2002 این رقم در حدود 6 میلیارد و 600 میلیون تومان بود. این سیر نزولی به چالش‌ها و محدودیت‌های ناشی از تحریم مربوط می‌شود که خوشبختانه با نهایی شدن برجام، زمینه برای رشد مناسبات مهیا شده است.

    معاون بین‌الملل اتاق ایران در ادامه، انرژی، مواد معدنی، دارو، فرش، کف‌پوش، منسوجات، محصولات کشاورزی، رزین، فلزات، پتروشیمی و غیره را مزیت‌های صادراتی ایران دانست و تأکید کرد: دو کشور می‌توانند در مورد فعالیت موسسه‌های مالی، پروژه‌های پالایشگاهی، ساختمان، تأسیسات آب و فاضلاب، سدسازی، جاده‌سازی، بنادر، تأسیسات دریایی و گردشگری، با یکدیگر همکاری کنند.

    وی در ادامه به موانع پیش رو نیز اشاره کرد. موانع بانکی و صدور روادید مهم‌ترین مسائلی بودند که در این نشست به عنوان مشکل مطرح شدند. البته پیش‌بینی شد با توجه به تأسیس سفارتخانه ایران در سنگاپور و سفارت سنگاپور در تهران، فرآیند صدور روادید آسان‌تر می‌شود.

    علیرضا پیرنیا، سرپرست هیات اقتصادی سنگاپور که از جمله فعالان اقتصادی ایرانی است که در این کشور فعالیت اقتصادی می‌کند، از وجود منافع دوجانبه عمیق بین ایران و سنگاپور سخن گفت و تصریح کرد: در دوران تحریم، روابط ایران با سایر کشورها کم‌رنگ شد. امروز با فراهم شدن زمینه لازم، کشورها می‌توانند خود را برای ورود به بازار ایران آماده کنند.

    وی سنگاپور را کشوری مهم در منطقه جنوب شرق آسیا توصیف کرد و با توجه به جامعه اقتصادی پویا و فعال این کشور، خاطرنشان کرد: دسترسی سنگاپور به بازار آسه آن را نباید نادیده گرفت. این بازار، مشوق سرمایه‌گذاری است.

    در پایان همایش، مذاکرات رودرروی فعالان اقتصادی دو کشور انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار