مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با عصر ساختمان:

به دنبال حذف مجری ذی صلاح هستیم

عصر ساختمان- در اصلاح این آیین نامه به دنبال حذف مجریان ساختمان هستیم زیرا باعث افزایش هزینه های ساخت و ساز می شود.

به دنبال حذف مجری ذی صلاح هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان از همان زمان ابلاغ با مخالفت و انتقادات سازندگان  مواجه شد. به اعتقاد آن ها شرایط سختی برای فروشندگان گذاشته شده و این آیین نامه به نوعی قانون پیش خریدار است نه پیش فروش. البته قرار است این آیین نامه اصلاح شود و تغییراتی در برخی بندهای این آئین نامه اجرایی به وجود خواهد آمد تا شرایط مناسب تری را برای پیش فروش ساختمان به وجود آورد.علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان مهم ترین ایراد این آیین نامه را حذف بنگاه های املاک و ورود سازمان ثبت اسناد به این حیطه عنوان کرد و گفت:شاخص‌ترین ایرادی که در این آیین نامه وجود دارد به منع بنگاه‌های مسکن‌ از تنظیم مبایعه‌نامه بر می گردد که اجرای آن قطعا مشکلات بسیاری برای این صنف به وجود می آورد.
    وی ادامه داد: علاوه بر این  تعداد دفاتر ثبت اسناد محدود است و از پس انجام معاملات مسکن برنمی آیند.
    خسروی یکی دیگر از مشکلات را بلاتکلیفی مجری ساختمان دانست و گفت: در اصلاح این آیین نامه به دنبال حذف مجری ساختمان هستیم زیرا باعث افزایش هزینه های ساخت و ساز می شود.
    این در حالی است که به اعتقاد منتقدان،با حذف مجری مسکن مهندسانی که با صرف هزینه های زیاد اقدام به تاسیس دفاتر و شرکت های حقوقی اجرا کرده اند؛متحمل خسارات فراوانی خواهند شد و علاوه بر آن از آنجایی که مجریان حق محاسبه و نظارت ندارند در صورتی که بخواهند به وضعیت سابق برگردند فرصت زیادی را از دست داده و برای مدت طولانی بیکار خواهند ماند .
    علاوه بر این با اجرای این طرح اهداف  اصلی قانون نظام مهندسی  وکنترل ساختمان  که ایمنی، بهداشت ، بهره دهی مناسب و آسایش و صرفه اقتصادی است، مسکوت می ماند.
    به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس این اصلاحیه سال آینده انجام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار