مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست پژوهشکده بیمه:

مردم ساختمان های بی کیفیت را نخرند

عصر ساختمان- بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با هدف ترویج، فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از ریسک و زیانهای ناشی از وقوع ریسک ۱۳ اذر ماه برگزار می‌شود.

مردم ساختمان های بی کیفیت را نخرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پژوهشکده بیمه، دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه و دبیر بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به ضرورت انتخاب موضوع ریسک و مدیریت ریسک برای بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه گفت: ایران از نظر حوادث طبیعی یک کشور حادثه خیز است و وقوع حوادث طبیعی فراواتی را در کشور شاهد هستیم. صفری با اشاره به حوادث اخیر در ساختمان پلاسکو، پتروشیمی بوعلی، زلزله کرمانشاه و پالایشگاه تهران گفت: می خواهیم از فرصت حضور گسترده رسانه ها در همایش برای ترویج و آگاه سازی جامعه از ریسک و بیمه بهره بگیریم و افکار عمومی را به اهمیت ریسک حساس تر کنیم.
    وی خاطر نشان کرد، روشهای پیش بینی، پیشگیری، ایجاد آمادگی، تاکید بر آموزشهای همگانی و فراگیر برای ایجاد آمادگی در برابر حوادث طبیعی فاجعه آمیز، روشهای مقابله با حوادث و روشهای مدیریت بحران، اقدامات لازم قبل، حین و بعد از وقوع حادثه، روشها و سیستمهای اطلاع رسانی و پیش هشدار و استفاده از تکنولوژیها و روشهای سریع اعلان خطر باید در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
    وی افزود: نیت ما در این همایش، تاکید بیشتر بر افزایش آگاهی و درک از ریسک و اولویتدار کردن توجه به ریسک، به منظور افزایش تقاضای عمومی برای امنیت، آرامش و سلامت است و تبیین و ترجمه منافع اقتصادی و غیرقتصادی ناشی از امنیت و آرامش و تبیین زیانها و خسارات احتمالی بی توجهی به ریسک کاری است که باید از طریق این همایش انجام دهیم. باید کاری کنیم تقاضای جامعه به سمت مسکن با کیفیت و ایمن، زیرساختها و سازه های ایمن، بهداشت مطمئن، راه و جاده و رانندگی ایمن معطوف گردد و به عبارتی تقاضای جامعه برای امنیت را به منافع قابل درک اقتصادی و مالی ترجمه و تفسیر کنیم. ایشان اضافه کرد: اقدام عملی در این خصوص، شناسایی دقیق محرکها و مکانیزمهای موثر برای گنجاندن منافع اقتصادی ناشی از مدیریت ریسک در الزامات، مقررات و استانداردهاست.
    وی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 2500 نفر از کارکنان و نهادهای صنعت بیمه، دانشگاهیان، صنایع و بنگاه های بزرگ و پرریسک و نهادهای مربوط به این رویداد در کنار اصحاب رسانه به این رویداد دعوت شده اند.
    او با تبریک روز ملی بیمه (13 آذر) درباره روند اجرایی این همایش هم توضیح داد: برگزاری همایش توسط پژوهشکده و با هماهنگی و همکاری بیمه مرکزی و مشارکت شرکت‌های بیمه و سایر دستگاههای ذیربط و با حمایت معنوی همه شرکت‌های بیمه و سندیکا انجام می‌شود و مقامات ارشد مرتبط در مراسم افتتاحیه حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.
    وی با برشماری 4 هدف کلی برای همایش های بیمه و توسعه گفت: زمینه سازی برای گردهمایی بزرگ صنعت بیمه و برقراری ارتباط صنعت بیمه با دانشگاه، اولین هدف برقراری این رویداد ملی است اما اثرگذاری بر سیاست‌ها و تصمیمات درون صنعت (بر اساس نتایج و یافته های علمی همایش) هدف دومی است که به دنبالش خواهیم بود. همچنین تبادل و نشر دانش در حوزه ریسک و بیمه و آگاه سازی، فرهنگ سازی، ترویج و آموزش عمومی ریسک و بیمه دیگر اهداف مد نظر خواهد بود.
    او درباره روند اجرایی همایش و برنامه های اصلی هم گفت: همایش یکروزه است و صبح افتتاحیه و بعد از ظهر با ارائه 15 مقاله در 5 سالن و 5 پنل تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و بیمه و حوادث فاجعه آمیز، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت انرژی، مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل، مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت، مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه برقرار خواهد بود.
    صفری با اشاره به استقبال خوب از این روبداد خبر داد: تعداد مقالات واصله به دبیرخانه همایش، 137 عنوان بود که پس از بررسی در کمیته علمی 17 نفره، 57 مقاله مورد تایید در مرحله اول با حداکثر امتیاز به مرحله دوم داوری رسید. بر اساس ارزیابی و داوری بدون نام و بر اساس روش امتیازبندی عددی توسط داوران و اعضای کمیته علمی، 15 مقاله برای ارائه در این همایش یک روزه مشخص و 32 مقاله به صورت پوستری ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار