مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر همدان:

پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی در همدان مشخص می‌شود

عصر ساختمان:عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه بلوارهای آیت اله نجفی، یادگار امام و فرودگاه به عنوان پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی همدان در طرح‌ تفصیلی مشخص می‌شود، گفت: شهرداری برای ساخت و ساز در این مناطق تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌دهد.

پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی در همدان مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ابراهیم مولوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوره چهارم شورای شهر همدان برج ایرانیان به عنوان یک بلندمرتبه در دستور کار قرار گرفت و با وجود اینکه قرار بود منافع آن به جیب شهرداری همدان برود به سبب بالا بودن ارتفاع و از بین رفتن دید بصری با آن مخالفت شد.

    وی با اشاره به اینکه این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری همدان و بخش خصوصی اجرایی می‌شود، گفت: قرار شد تعداد طبقات این برج کاهش یافته و پس از انجام کارها به صحن شورای شهر برای تصویب ارسال شود.

    مولوی بیان کرد: یکی از وجوه توسعه‌یافتگی در دنیای امروزی بلندمرتبه سازی و ساخت و ساز با ارتفاع است و نمی‌خواهیم همدان را از این موضوع محروم کنیم ولی اجرای بلندمرتبه در همدان نیازمند مطالعات جامع است.

    عضو شورای شهر همدان بیان کرد: در دوره سوم و چهارم شورای شهر هیچ گونه مجوز احداث برج صادر نشده و همه متعلق به قبل بوده است که مطالعه دقیقی روی آنها اتفاق نیفتاد و فضای ناهمگون فعلی را رقم زده است.

    وی با اعلام اینکه پهنه‌هایی را برای بلندمرتبه‌سازی در همدان مشخص می‌کنیمف گفت: بلوارهای آیت اله نجفی، یادگار امام و فرودگاه به عنوان سه پهنه معرفی شده تا در طرح تفصیلی شهر همدان مورد بررسی قرار گرفته و پهنه بلندمرتبه سازی باشند.

    مولوی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری همدان امروز به سبب حفظ ریه‌های تنفسی و دره‌های سبز همددان مجوز بلندمربه‌سازی صادر نکرده و یکی از اقدامات در راستای اجرای تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار است.

    حقوق سایه‌اندازی، همسایگی و اشرافیت در بلندمرتبه‌های همدان رعایت نشد

    رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: در بلندمرتبه سازی‌ها حقوق سایه‌اندازی، همسایگی و اشرافیت باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه این سه موضوع در بلندمرتبه‌های همدان رعایت نشده است.

    مولوی با اشاره به اینکه رعایت نکردن این حقوق سبب از بین رفتن امنیت روانی مردم منطقه شده است، گفت: اگر بخش خصوصی تمایل به ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی در پهنه‌های اعلام شده داشته باشد شهرداری همدان این آمادگی را دارد تا در صدور پروانه 30 درصد تخفیف ارائه دهد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در دو سه سال گذشته با مشکلات عمده‌ای که در سطح شهر و جامعه حاکم شده شهرداری همدان بیشترین تاثیر را پذیرفته و دچار افت شدید منابع درآمدی شده است.

    وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری مطلوب شورای شهر نیست

    مولوی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد درآمدهای شهرداری همدان از محل فروش تراکم، صدور پروانه ساختمانی، تفکیک اراضی، توافق با مالکان و تغییر کاربری است، تصریح کرد: اما درآمد شهرداری همدان از این محل‌ها به شدت کاهش داشته ولی خوشبختانه شهرداری همدان اقدامات موثری در این مدت انجام داده است.

    وی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان گفت: وضعیت پروژه‌ها به طور کامل مطلوب شورای شهر نیست ولی باید شرایط موجود درآمدی و اعتباری شهرداری را نیز باید در نظر گرفت چراکه برخی شهرهای اطراف در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستند ولی شهرداری همدان پروژه‌های عمرانی خود را فعال نگه داشته است.

    عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه انتخاب همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار اتفاقی بود که برای بسیاری جای سوال داشت، اظهار داشت:در حاشیه شهر همدان که از گذشته به یک باغ شهر معروف بوده حدود فضای سبز و باغات بسیاری وجود دارد که یکی از عوامل انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار بوده است.

    وی با بیان اینکه به سبب تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌ها و عدم مدیریت قسمت زیادی از این باغ‌ها از بین رفته است، گفت: ولی امروز باغ‌هایی که باقی مانده از نظر فضای سبز در شرایط مطلوبی است که سبب انتخاب به عنوان شهر سبز پایدار شده است و با احیا و توسعه فضاهای سبز و نگهداری از این فضاها به نقطه ایده‌آلی می‌رسیم.

    نخستین نیروگاه خورشیدی غرب کشور در همدان ایجاد می‌شود

    مولوی با اشاره به اینکه  نخستین نیروگاه خورشیدی غرب کشور در پارک ملل همدان توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: شهرداری همدان زمین را به صورت رایگان در اختیار شرکت خصوصی قرار داده و این شرکت 10 میلیارد تومان برای اجرای پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و پس از 10 سال نیروگاه را به شهرداری همدان واگذار می‌کند.

    وی با اعلام اینکه بخشی از کار تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار انجام شده ولی اقدامات اجرایی مطلوب نبوده استف تصریح کرد: بسیاری این تفاهم‌نامه و انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار را جدی نگرفته و فکر می‌کنند شوخی است.

    هیچ دستگاهی شهرداری را در بازسازی و ساماندهی میدان امام کمک نکرد

    عضو شورای شهر همدان درباره ساماندهی میدان امام خمینی(ره) همدان نیز گفت: در بحث احیا و باززنده سازی بافت‌های تاریخی و فرسوده که به عنوان سرمایه فرهنگی شهر محسوب می‌شود باید دست به دست هم داده تا بتوان اهداف مدنظر را عملیاتی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی، بازسازی و احیا میدان امام(ره) از سال گذشته در شهرداری همدان کلید خورده است، گفت: میراث فرهنگی به عنوان سازمان اصلی متولی پای کار نیامده و شهرداری تنها ماند.

    رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی عمده‌ای برای اجرای طرح نیاز است، گفت: هیچ مجموعه‌ای، شهرداری را در بازسازی، احیا و ساماندهی میدان امام کمک نکرد که امیدواریم در صورت بهبود وضعیت درآمدی شهرداری همدان این طرح نیز به سرانجام برسد.

    وی با بیان اینکه مالک هتل بلوار بعثت به دنبال اجرای پروژه نبوده و تخلفاتی گسترده‌ای نیز در روند اجرا داشته است، گفت: شهرداری این آمادگی را برای چشم‌پوشی از تخلفات وی دارد ولی هنوز علاقه‌ای برای ورود و تعیین تکلیف پروژه را ندارد.

    مولوی با اشاره به اینکه وجود برخی مشکلات مانع توسعه متوازن پایدار شهر همدان شده است، گفت: احیا و باززنده سازی هر مترمربع بافت فرسوده از تخریب 10 مترمربع باغات جلوگیری می‌کند، از سوی دیگر تمامی تاسیسات در بافت فرسوده وجود داشته  و نیاز به اجرای تاسیسات زیرساختی جدید نیست.

    دادگستری زمین رایگان شهرداری برای احداث ساختمان را قبول نکرد

    وی با اشاره به اینکه دادگستری همدان زمین رایگان شهرداری را برای احداث ساختمان قبول نکرده و در بلوار بعثت به ایجاد ساختمان اقدام کرد، گفت: این محور توریستی بوده و متاسفانه از سال‌های قبل برای اجرای این ساختمان مجوز صادر شده بود.

    عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای کشور دارای شهرک اداری هستند، عنوان کرد: این آمادگی از سوی شورای شهر و شهرداری همدان وجود دارد که در صورت تمایل دستگاه‌ها زمین رایگان در بلوار آیت اله نجفی برای احداث ساختمان در اختیار آنها قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار