مدیران خودروعصر اعتبار

دمیدن روح تازه به خیابان تاریخی انقلاب

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه با انجام پروژه پیرایش محور انقلاب، این خیابان تاریخی احیا شد، گفت: با این اقدامات زندگی به این محور بازگشت.

دمیدن روح تازه به خیابان تاریخی انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه با انجام پروژه پیرایش محور انقلاب، این خیابان تاریخی احیا شد، گفت: با این اقدامات زندگی به این محور بازگشت؛ اصل کار نه تنها نماسازی و جداره سازی بلکه احیای محور و مرمت بود.

    وی درمورد پروژه پیرایش محور انقلاب حدفاصل چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی ادامه داد: ما خیابان انقلاب را به دلیل پیشینه تاریخی و هویتی که دارد به عنوان یک محور فرهنگی و تاریخی می بینیم، این خیابان نشان‌دهنده شروع معماری مدرن در ایران است، به عبارت دیگر برای ما مهم نیست که این خیابان مربوط به چه دوره‌ای بوده و چه هویتی دارد بلکه مهم این است که از لحاظ معماری و تاریخی محوری ارزشمند است.

    او با بیان اینکه برای حفظ تاریخ و هویت خیابان انقلاب تصمیم گرفتیم بناهای این خیابان را مرمت و بازسازی کنیم، افزود: با این رویکرد ساختمان ها را شناسایی کردیم و با مالکین آنها صحبت کردیم، رویکرد ما بر روی بناها کاملاً مرمتی بود به این صورت که اصل کارمان را برگرداندن اصالت هر بنا به خود بنا قرار دادیم لذا به هیچ عنوان وارد بحث های سلیقه ای نشدیم.

    علیزاده با تاکید براینکه هدف سازمان برگرداندن بنا به اصالت اصلی خود است، گفت: بر روی هر ساختمانی که کار می کنیم، رنگ آن را سوناژ می زنیم و غبار سال های که بر روی این ساختمان نشسته است را می زداییم؛ این ساختمان ها دارای قدمتی بین 40 تا 70 سال هستند و به همین دلیل به مرور زمان در مواردی در بنای ساختمان ها دخل و تصرفی رخ داده و تخلف صورت گرفته مثلاً قمستی به ساختمان اضافه شده و نمای بیرونی را نا زیبا شده، سعی داریم این تخلفات را از بین ببریم.

    او درباره شیوه شروع کار و چگونگی تعامل با مالکین، ادامه داد: ابتدا ابلاغیه به تمام مالکینی که در محدوده بودند، ارسال شد، در این ابلاغ اطلاع رسانی کردیم که سازمان زیباسازی طرح ساماندهی و مرمت جداره ها را شروع کرده و از مالکان خواستیم که روی نمای ساختمان ها تغییراتی ایجاد نکنند. در مرحله دوم بروشوری برای مالکین فرستادیم که در آن بروشور نمونه کارهای خود را به آنها نشان دادیم و گفتیم که تعریف ما از حذف زوائد چیست و به صورت گرافیکی دو نمونه بنا را نشان دادیم که قبل و بعد از پیرایش به چه صورت می شود. سپس محور مورد نظر را به 4 حوزه تقسیم بندی کردیم و براساس آن برای مالکان دعوتنامه فرستادیم و به صورت حضوری طرح را برای آنان توضیح و به سوالات آنها پاسخ دادیم.

    به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برخی از مالکین پس از دعوت عمومی در جلسه حضور پیدا نکردند بنابراین تصمیم گرفتیم از آنان به صورت خصوصی دعوت کنیم و طرح را به طور کامل برای آنان توضیح دهیم و در نهایت با آنها تفاهم نامه امضا کردیم.

    او با بیان اینکه همزمان بر روی سه ساختمان شروع به کار کردیم، گفت: به این صورت مردم به صورت عملی میبینند که ما روی ساختمان چه عملیاتی انجام می دهیم و قبل و بعد از ساختمان به چه صورت است که این مساله هم بسیار برای کسب نظر مثبت مالکان تاثیرگذار است.

    علیزاده با بیان اینکه همزمان با این مراحل با ارگان های مختلف جلسه گذاشتیم، افزود: در این محور، سه منطقه شهرداری داریم، ضلع شمال، شهرداری منطقه 6، ضلع جنوب و چهارراه ولیعصر تا پل کالج، شهرداری منطقه 11 و از پل کالج تا میدان فردوسی، مربوط به شهرداری منطقه 12 است، با شهرداری مناطق، معاونت های خدمات شهری، معاونت های شهرسازی جلسه گذاشتیم و آنان را توجیح کردیم که در این پروژه با ما هماهنگ باشند لذا در حال حاضر هرکدام از مالکین که برای نما به شهرداری مراجعه می کنند به ما ارجاع داده می شوند.

    به گفته او با تمام ارگان هایی که در این محور هستند، مثل برق، مخابرات، آب و فاضلات، آتش نشانی، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی؛ جلسات متعددی برگزار کردیم.

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در این محور 17 شعبه بانک، 5 ساختمان از 5 دانشگاه مختلف، ساختمان هایی از بنیاد مستضعان و بنیاد شهید، ستاد فرمان امام و اوقاف وجود دارد که به صورت جداگانه از هر یک از این ارگان ها نامه ای ارسال و درخواست کردیم ساختمان های تحت مالکیت خود را معرفی کنند، همزمان با تک تک مالکین تفاهم نامه امضاء کردیم، مناقصه برگزار شد و بر ساختمان های که ساکنین آن تفاهم نامه را امضا کردند، شروع به کار کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار