مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی؛

طراحی ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام باز هم تغییر کرد

عصر ساختمان- دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری از آغاز مطالعات مجدد برای طراحی ترمینال ایران شهر فرودگاه امام خمینی (ره) به دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

طراحی ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام باز هم تغییر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی درباره جزییات نشست گروه مشاوران مفهوم‌سازی ترمینال سلام با وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه مشترکی که کمیته مشورتی مفهوم‌سازی طرح ایجاد ترمینال گالری سلام با وزیر راه و شهرسازی داشتند، نسخه نهایی چهارچوب مفهومی که پیش‌تر در جلساتی راجع به آن بحث و بررسی شده بود به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد که در نهایت با اظهار نظر وی چهارچوب مفهومی ایجاد «ترمینال ـ گالری» سلام در فرودگاه بین المللی امام خیمنی (ره) نهایی شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از مفاهیم نهایی‌شده در مفهوم‌سازی ایجاد ترمینال‌گالری سلام را شامل چهارچوب مفهوم سلام و زیرمجموعه‌هایی که در عناصر اصلی طرح مفهومی اعضای مشورتی به جمع‌بندی پیرامون آن رسیدند عنوان کرد و افزود: بحث اصلی صحبت‌ها و مباحث بر روی نحوه طراحی مابه ازاهای فضاهای معمارانه این مفاهیم بود که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد این موضوع تبدیل به یک سری اهداف شوند.

    وی اهداف قابل دسترسی موردتاکید وزیر راه و شهرسازی را شامل مقیاس معرفی و طراحی فضایی- مکانی ترمینال و همچنین شاخصه هویت‌بصری برشمرد و گفت: در نظر داریم اهداف قابل دستیابی را در دو مقیاس که یکی آنچه که در مقیاس طراحی فضای ترمینال است و در مرحله بعد نیز مقیاس هویت بصری که شامل لوگو، ارتباط سازمانی و موضوعاتی از این دست است، نهایی کنیم.

    ایزدی ادامه داد: مقرر شد تا در فاصله کمتر از یک ماه دو جلسه با کوروش فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داشته باشیم این موارد را احصا کنیم و برنامه عملیاتی ارائه دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اینکه چگونه می‌توانیم مابه‌ازای معمارانه مفاهیم به اهداف قابل دسترسی و منطبق با مفاهیم دست یابیم، موردتاکید است.

    ایزدی از ماموریت جدیدی در مورد مطالعه و طراحی ترمینال ایرانشهر که قرار است در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) احداث شود، خبر داد و گفت: در جلسه فوق، وزیر راه و شهرسازی ماموریت داد تا در مورد ترمینال ایرانشهر نیز از ابتدا مطالعات مناسبی در خور نام ترمینال و معماری فاخر آن انجام شود و نتایج حاصل از مطالعات و روند آن نیز به نظر آخوندی برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار