مدیران خودروعصر اعتبار

میزان نوسازی بافت‌های فرسوده صفر درصد است

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اراده ای از سوی دولت، برای بهبود بازار مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده دیده نمی‌شود.

میزان نوسازی بافت‌های فرسوده صفر درصد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان,صدیف بدری  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازار مسکن، کشش افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را ندارد اظهار کرد: توان مالی متقاضیان مسکن، به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار پایین آمده به همین منظور، بازار مسکن کشش و توان افزایش بیش از این نرخ را ندارد.

    وی در ادامه افزود: بخشی از افزایش قیمت مسکن در بازار ناشی از نرخ تورم و بخش دیگر ناشی از افزایش نرخ‌های مصالح ساختمانی است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه به بحث تسهیلات مسکن اشاره کرد و یادآورشد: باید بحث‌های سپرده گذاری و نرخ‌های سود تسهیلات را حل کرد تا رونق بیشتری در این بازار ایجاد شود.

    بدری با اشاره به اینکه، هیچ عزم واراده‌ای در بهبود بازار مسکن دیده نمی‌شود اضافه کرد: دولت هم اکنون هیچ برنامه جدیدی برای بهبود این بازار در برنامه کاری خود ندارد و این امر رکود مسکن را تشدید می‌کند.

    اراده در نوسازی بافت‌های فرسوده دیده نشده است

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رکود در نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: دولت هیچ اراده‌ای در نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی ندارد، درحالیکه  72 هزار هکتار بافت‌های فرسوده در کشور وجود دارد.

    بدری گفت: با توجه به تخصیص 450 میلیارد تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، متاسفانه هنوز اقدامی موثری در این بخش دیده نشده و میزان نوسازی این بخش همچنان صفر درصد است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دستور کار جلسه بافت فرسوده، یکشنبه آینده است که امیدوار هستیم با اجرای شدن آن، بخشی از این مشکلات برطرف شود.

    سخنگوی کمیسیون عمران، با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن، تولید مسکن برای اقشار کم در آمد تاکید شده است افزود: تولید مسکن برای اقشار کم درآمد از سوی بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز، باید سالانه 1 هزار واحد تولید می‌شد که تا به امروز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.


    سالانه باید 150 هزار طرح مسکن اجتماعی انجام شود

    بدری، با اشاره به اینکه  طرح مسکن اجتماعی از سوی دولت انجام نشده است یادآورشد: طبق این طرح، سالانه باید 150 هزار واحد مسکن اجتماعی، در قالب تسهیلات بستر سازی صورت پذیرد که متاسفانه تا به امروز اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.

    وی تاکید کرد: باید مشکلات زمین در طرح مسکن اجتماعی بر طرف شود تا استارت اجرای شدن آن، زده شود.

    براساس این گزارش، دولت باید طرح نوسازی بافت‌های فرسوده را هرچه سریعتر با توجه به مشکلاتی که برای واحد‌های مسکونی در زلزله اخیر رخ داده در دستور کار خود قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار