مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت استان کرمان پس از ۶.۱ ریشتری | ۳۸ مصدوم و تخریب ۳۰ منزل

عصر ساختمان- زلزله ای ۶.۱ریشتری در ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح امروز ۱۰ آذر ماه بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند.

آخرین وضعیت استان کرمان پس از ۶.۱ ریشتری | ۳۸ مصدوم و تخریب ۳۰ منزل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کانون زلزله منطقه هجدک از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

    سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:‌ تمام مناطق دارای سکنه شهرستان های راور - شهداد - کرمان - کوهبنان - گلباف توسط 10 تیم به صورت زمینی ارزیابی گردید و تاکنون 38 مصدوم (با ترومای سطحی حین فرار) به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

    جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد: تا کنون حدود ٣۰ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

    هلال احمر از اعزام ٦ تیم ارزیاب، تیم‎های آنست (سگ‌های تجسس)، اعزام تیم های اسکان اضطراری به منطقه و اعزام بالگرد جهت ارزیابی هوایی خبر داد.

    موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه هم اکنون در منطقه زلزله زده حضور دارد و با هلی‌کوپتر نیز از منطقه بازدید کرده است، گفت: در این منطقه 50 روستا داری سکنه وجود دارد که 8 روستا درگیر زلزله است.

    وی با بیان اینکه تا این لحظه زلزله تلفات جانی نداشت، گفت: در این حادثه تعدادی نیز مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سر پایی درمان و برخی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

    به گفته موسوی، این حادثه موجب تخریب و ویرانی برخی خانه‌ها خشتی منطقه شده است.

    استاندار کرمان نیز به تشریح آخرین وضعیت زلزله 6.1 ریشتری هجدک کرمان پرداخت و گفت: همه شهرستان‌های استان کرمان این زلزله را احساس کردند.

    وی از تشکیل ستاد بحران استان در لحظات اولیه، خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر و ... برای رسیدگی به وضعیت زلزله بسیج شدند.

    استاندار کرمان با بیان این مطلب که ستادهای بحران در سراسر استان فعال شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله تا کنون تلفات جانی در بر نداشته است، اما مقداری خسارات به دام‌ها و خانه های قدیمی وارد شده است که در حال برآورد کردن خسارات زلزله هستیم تا به ستاد بحران کشور اعلام کنیم.

    وی با اشاره به تماس دکتر «نجار» رییس مدیریت حوادث غیر مترقبه‌ی کشور، تصریح کرد:گروهی متشکل از معاونت عمرانی و سایر مسئولین مربوطه توسط بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شدند، شایان ذکر است که علوم پزشکی کرمان و اورژانس استان هم آمادگی کامل برای امدادرسانی را دارند.

    بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و با فاصله 37 کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست و تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز 10 آذر بیش از 30 پس‌لرزه ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار