مدیران خودروعصر اعتبار

با پول کم صاحب خانه شوید

عصر ساختمان- با فراهم شدن امکان جدید دریافت تسهیلات مسکن­ به متقاضیان اوراق علاوه بر تسهیلات قبلی­ ۱۰ میلیون تومان نیز بدون سپرده پرداخت می شود.

با پول کم صاحب خانه شوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بازار مسکن چند سالی هست که در رکودی نفس گیر بسر می برد این درحالیست که بسیای از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این عقیده استوارند که الان زمان خوبی برای خرید مسکن است زیرا قیمت مسکن طی این چند سال مانند 6 سال گذشته به یکباره افزایش نیافته و دیگر بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.
    طی چند سال گذشته دولت اقدامات زیادی برای رونق بازار مسکن انجام داد­ افزایش سقف تسهیلات مسکن (افتتاح حساب صندوق ­پس انداز مسکن یکم ) و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ­از محل اوراق ممتاز ,....بود.
    حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به منظور فراهم شدن امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی، افتتاح شد بطوریکه دارندگان این حساب پس از گذشت حداقل 12 ماه (2 دوره) از تاریخ افتتاح حساب خود با رعایت متوسط موجودی های لازم، از سقف تسهیلات ­برخوردار می شوند.
    تنها نکته ای که در طرحهای دولت فراموش شده بود اینکه اقشار متوسط ­اگر قادر به پس انداز کردن درآمد برای خرید خانه بودند، نه بازار مسکن به رکود وارد می شد و نه صاحبخانه ها قدرت مانوری برای افزایش بی رویه اجاره خانه ها داشتند.
    با این حال دولت برای افراد کم درامد نیز فکری کرده بطوریکه با مبلغ حدودا 14 میلیون تومان (خرید اوراق تسهیلات مسکن که قیمت ان در فرابورس تعیین می شود) می توانند تسهیلات خریداری کنند.
    تسهیلات­ خرید مسکن از محل اوراق ممتاز!
    برای بیشتر مستاجران پیش امده که حداقل سالی یکبار به بنگاهها سری بزنند و وقتی برای رهن و اجاره به بنگاههای اطراف می روند با رشد نامتعارف قیمت های اجاره بها ­روبرو می شویم به طور مثال خانه ای 70 متری در جنوب تهران 40 میلیون رهن و 500 هزار تومان اجاره! یعنی 2 سوم حقوق صرف اجاره مسکن می شود.
    ­در لا به لای مشغله های تهیه واحدی برای اجاره به نوشته ای که بر پشت شیشه های بنگاههای املاکی زده شد نگاه می کنیم و بین واحدهای برای اجاره با نوشته ای چون ; با پول کم ­صاحب خانه شوید; روبرو می شویم.
    و تازه متوجه می شویم که به جز سپرده گذاری راه دیگری هم برای خانه دار شدن وجود دارد که همان خرید تسهیلات مسکن است.
    به بانک مسکن مراجعه می کنیم و از نحوه دریافت تسهیلات اطلاع پیدا کردیم. وقتی با متصدی بانک مسکن صحبت می کنیم وی می گوید: اگر متقاضیان به صورت انفرادی بخواهند از اوراق مسکن استفاده کنند، معادل 10 میلیون تومان نیز بدون سپرده پرداخت خواهد شد، با این حساب سقف اوراق در تهران که 60 میلیون تومان با سود 17.5درصد است، با احتساب پرداخت 20 میلیون تومان جعاله و 10 میلیون تومان اخیر به 90 میلیون تومان رسیده و متقاضیان می توانند 90 میلیون تومان اوراق خرید مسکن دریافت کنند. این درحالیست که ­باید قیمت خانه بیش از ­115 میلیون تومان باشد تا تسهیلات ظرف مدت 40 روز بدستتان برسد.
    همچنین تسهیلات به زوجین به اینگونه است 100 میلیون تومان ­از محل اوراق ممتاز + 20 میلیون ­تومان تسهیلات بدون سپرده + 20 میلیون ­تومان تسهیلات جعاله تعلق می گیرد.
    البته برای دریافت این تسهیلات هم باید حداقل 12 میلیون تومان (به تعداد اوراق) داشته باشد تا بتوانید اوراق خریداری کنید و اینگونه بدون سپرده صاحب خانه شوید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو