مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

از گزارش ۱۰۰ روزه شورا تا دیدار با رییس مجمع تشخیص مصلحت

عصر ساختمان- اعطا از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پنجم در نشست هفته آتی خبر داد.

از گزارش ۱۰۰ روزه شورا تا دیدار با رییس مجمع تشخیص مصلحت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه امروز، روز جهانی معلولان است و مجالی داریم که در این روز درخصوص نقش مدیریت شهری در ایجاد شرایط مناسب‌تر برای معلولان و ناتوانان فکر کنیم، گفت: مجموع قوانین و مصوبات در رابطه با مناسب‌سازی شهر برای معلولان وجود دارد که برهمین اساس از کمیسیون‌های مرتبط درخواست کرده‌ایم که بر روی این قوانین متمرکز شوند تا خلاءهای موجود شناسایی شود و الزامات تحقق دسترس‌پذیرکردن شهر به ظهور برسد.

    وی با بیان اینکه در نشست خبری این هفته شورای شهر، گزارش 100 روزه شورای شهر پنجم ارائه خواهد شد، گفت: همچنین از این پس هر دو هفته یک بار در نشست خبری میزبان یکی از کمیسیون‌ها خواهیم بود تا گزارشی از وضعیت کمیسیون مربوطه‌شان اعلام کنیم.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سرانجام لایحه‌ای از سوی شهرداری مبنی بر کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه تا سقف 10 میلیارد تومان گفت: همچنان منتظر ارائه این لایحه هستیم.

    اعطا همچنین در خصوص عدم مناسب‌سازی شهر برای معلولان گفت: از نظر مصوبات مشکلی در این خصوص وجود ندارد بلکه مشکلات ایجاد شده در حوزه اجرا است و بعضا شاهد هستیم مصوبات اجرا نشده است.

    وی افزود: موضوع در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفته تا مجموع ضوابط و مقررات را در این زمینه احصاء کنند و بعد از آن خلاءهای قانونی احصا و در بعد نظارت نیز چاره‌اندیشی می‌کند.

    سخنگوی شورای شهر تهران درباره پیشنهاد برخی از اعضای شورا مبنی بر معرفی شهرداران  و مدیران متخلف در تخریب باغات گفت: کمیسیون ماده 7 تنها تشخیص باغ یا غیر باغ بودن را بررسی می‌کند و همچنین اعتراض به عوارض را مورد بررسی قرار می‌دهد و اساسا اینکه متخلفان را به صورت ویژه بررسی کند، در چارچوب این فعالیت شورا نیست، اما در این دوره دیدیم که در مواردی مشخص و روشن است که باغ براساس اهمال مسوولان از بین رفته و در همین راستا در رأی صادره نوشتیم که متخلفان باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند  و به دنبال این موضوع نیز هستیم و تا الان در رأی شورا آمده است که باید چند نظر به بازرسی شهرداری معرفی شوند و اگر موارد حادتر شود، رسما موضوع را به قوه قضاییه می‌رسانیم و قوه قضاییه نیز می‌تواند این موضوع را بدون نوبت رسیدگی کند.

    اعطا همچنین درخصوص انتقاد برخی از اعضای شورای شهر به نامه نجفی درخصوص تشکیل شورای شهر سرمایه‌گذاری شهرداری اظهارکرد: در شهرداری‌ها می‌شود شوراهای مشورتی شکل بگیرد و الزاما مصوبه‌ای نیاز نیست چراکه مشورتی هستند اما بحث این بود که با توجه بر اینکه این شورا بر مبنای مصوبه‌ای شکل نگرفته، نمی‌توان از طرف شورا افرادی را معرفی کنیم و اعضای شورا می‌توانند در این جلسات حاضر شوند اما نیاز به مصوبه نیست.

    سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به عدم تشکیل فراکسیون زنان در شورای شهر اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم برای تشکیل این فراکسیون مشکلی وجود داشته باشد و اساسا تشکیل این فراکسیون موجب شکاف و اختلاف نیز نمی‌شود. کما اینکه چندی پیش فراکسیون کارگری در شورا تشکیل شد.

    اعطا درخصوص سرانجام تذکر اعضای شورای شهر افزود: رییس شورا همه موارد را دقیقا به شهرداری و یا سازمان‌های دیگر ارجاع می‌دهد و حتی دستگاه‌های دیگر نیز به تذکرات ما پاسخ می‌دهند به گونه‌ای که چندی پیش بنده تذکری درخصوص آلودگی هوا ارائه کردم که حالا از سوی وزارت نفت جلسه‌ای تنظیم شده تا در این خصوص گفت‌وگو کنیم.

    وی در ادامه درباره پروژه‌های عمرانی شهر تهران گفت: اولویت اجرای پروژه با مواردی است که درصد پیشرفت‌شان زیاد است، اما باید اعلام کنیم که در دوره مدیریت فعلی مداخلات عمرانی درشت مقیاس مدنظر نیست و در تکمیل و اجرای پروژه‌ها حتما به بحث ارتقای سطح زندگی شهروندان توجه ویژه‌ای خواهد شد.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین درخصوص سرانجام دیدار اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در انتظار تعیین زمان هستیم البته در راستای دیدار اعضای شورای شهر با سران قوا هنوز زمانی برای دیدار با رییس قوه قضاییه تعیین نشده است و باید اعلام کنم که اعضای شورای شهر تهران دیداری نیز با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار