مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمانشاه:

وزارت راه و شهرسازی تکلیف واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله‌زده را زودتر مشخص کند

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه گفت: طبق توافقات صورت گرفته تشخیص ساخت و بهسازی و یا تخریب واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وزارت راه و شهرسازی تکلیف واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله‌زده را زودتر مشخص کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در دومین جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان که با حضورمهندس مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن تشکیل شد، خواستار تسریع در تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده استان برای تشخیص در ساخت و بهسازی و یا تخریب از طریق وزارت راه و شهرسازی شد.

    وی اظهار کرد: علاوه بر تخریب واحدهای مسکن مهر در سرپل ذهاب، واحدهای مسکن مهر در شهرستان اسلام آباد غرب هم دچار تخریب شده که وزارت راه و شهرسازی طبق توافقات صورت گرفته متولی تعیین تکلیف این واحدهاست که برای پیشبرد امور این موضوع را با وزیر راه و شهرسازی پیگیری خواهم کرد.

    وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی باید از طریق بکارگیری مشاورین فنی و تخصصی هر چه سریعتر مشخص کند که آیا این واحدهای مسکن مهر قابل سکونت است تا بهسازی و بازسازی شوند و یا اینکه قابل سکونت نیست و باید تخریب شوند.

    استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری هایی که در حال انجام است این موضوع بزودی مشخص و تعیین تکلیف خواهد شد و پس از تعیین تکلیف طبق مصوبه دولت اعتبار این واحدها از طریق بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

    بازوند همچنین خواستار تسریع در ساخت کانکس برای استقرار موقت مردم مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن سرما شد و گفت: خوشبختانه روند ساخت این کانکس ها در حال انجام است، اما با توجه به در پیش بودن سرما از متولیان این موضوع می خواهیم که ساخت کانکس طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شتاب بیشتری به خود بگیرد.

    وی تاکید کرد: باید برنامه زمانبندی ساخت کانکس ها در شهرستان به صورت مجزا در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا این مسئولین در جریان باشند که طی یک هفته قرار است چه کارها و اقداماتی در خصوص اسکان موقت و ساخت کانکس در شهرستان ها صورت گیرد.

    استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تخریب واحدهای تولیدی در مناطق زلزله زده گفت: باید برای احیا و بازسازی این واحدها هر چه سریعتر تصمیمات لازم اتخاذ شود که اگر اعتبار جداگانه ای برای آنها در نظر گرفته می شود کار بازسازی هر چه سریعتر شروع شود و اگر اعتباری در نظر گرفته نمی شود تلاش شود تا از اعتبارات سرمایه ثابت و در گردش صنعت و معدن که به مبلع 400 میلیارد تومان است برای بهسازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو