مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه۱۱ خبر داد؛

افتتاح ۵۳ پروژه منطقه ۱۱ با حضور شهردار تهران

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: فردا ۵۳ پروژه عمرانی، خدماتی، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر ، مسئولین، خانواده شهدا و شهروندان در منطقه ۱۱ افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۵۳ پروژه منطقه ۱۱ با حضور شهردار تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان در تشریح پروژه هایی که در این منطقه اجرا شده اند؛ با بیان این که مهم ترین اقدام در بافت مرکزی شهر تهران تبدیل بیش از 9هکتار پهنه تجاری به فضای سبز و ایجاد باغ و بوستان بوده است؛افزود: بوستان شهید حججی در زمینی به مساحت 7 هکتار و بوستان دامپزشک در زمینی به مساحت بیش از 2 هکتار ساخته شده اند که هر دو آن ها در طرح تفصیلی شهر تهران در پهنه تجاری و عمومی قرار داشتند.


    آبادیان ادامه داد: با توجه به این که زمین بوستان شهید حججی در محدوده اراضی انبار نفت تهران قرار داشت و جزو نقاط متروکه و بی دفاع شهری در جوار محله های مسکونی مرکز و جنوب تهران محسوب می شد؛ علی رغم قرار گرفتن در پهنهS  و امکان ساخت مراکز تجاری بزرگ و در آمد زا، به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تبدیل به بوستانی با امکانات تفریحی ،ورزشی ،آموزشی و ... شد که با این اقدام علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در این بخش از پایتخت ، سرانه فضای سبز نیز افزایش یافت.


    به گفته شهردار منطقه 11 بوستان شهید حججی که در بزرگراه نواب ، خیابان شیخ محمدی ساخته شده است ؛ دارای 70هزار متر مربع وسعت است و دارای فضاهای سبز ، زمین اسکیت ، مسیر دوچرخه سواری ، فضای بازی کودکان ، فضای بازی تجهیز شده برای نوجوانان با بازی های مختص گروه سنی 12تا17 سال ، پارک آموزش ترافیک ، آلاچیق های خانوادگی و ... است که امکان بهره مندی معلولین از تمامی قسمت های این بوستان نیز در نظر فراهم شده است.


    شهردار منطقه 11 با اشاره به بافت مسکونی متراکم خیابان اسکندری و محله های همجوار که فاقد فضای سبز و امکانات تفریحی بودند؛ گفت: زمینی به وسعت 14560 مترمربع در خیابان اسکندری که متعلق به ارتش بوده و به باغ دامپزشکی معروف بود؛ توسط شهرداری منطقه 11 خریداری و برای ایجاد فضای سبز در اختیار سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفت.


    به گفته شهردار منطقه 11 زمین این باغ که در طرح تفصیلی شهر تهران در پهنه (M – مسکونی و تجاری و عمومی ) قرار داشت برای ارتقای سرانه فضای سبز و تأمین نیاز اهالی در محله ای ساخته شد که فاقد بوستان و فضای سبز بوده و شهروندان از مدت ها پیش درخواست احداث فضای سبز با امکانات تفریحی خانوادگی داشتند.


    وی خاطر نشان کرد : سرانه فضای سبز منطقه 11 پس از احداث بوستان شهید حججی و بوستان دامپزشک از 4.57 به 5.9 تغییر پیدا کرد.


    نوسازی مساجد پنبه چی  و رضوی با قدمت بیش از 50 سال


    آبادیان با اشاره به مدل اجرایی جدید ساخت مساجد که برای اولین بار توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه 11 طراحی و به اجرا در آمد گفت: در این طرح نوسازی مساجد با مشارکت خیرین ، هیئت امنای مسجد ، شهروندان و شهرداری منطقه 11 انجام شده و با این شیوه شهرداری منطقه ضمن ایجاد بستر مداخله حداکثری مردم؛ با عقد قراردادهای خرید ،کنترل و تأیید طرح نما و پوشش فنی پروژه؛ پشتیبانی امور را انجام داد.

    شهردار منطقه 11 ضمن بیان اهمیت رفاه شهروندان ساکن در محله های مرکزی پایتخت و دسترسی آنان به محصولات غذایی تازه با قیمت مناسب گفت: محل احداث بازار میوه و تره بار قلمستان پیش از این زمین متروکه ای بوده که جزء فضاهای بی دفاع شهری درمحله قلمستان محسوب می شد و به منظور رفاه حال شهروندان به عنوان بازار میوه و تره بار تغییر کاربری داده شد.


    شهردار منطقه 11 با اشاره به این که بخشی از منطقه 11 در محدوده بافت تاریخی طهران قدیم و حصار ناصری قرار گرفته است ؛ لزوم توجه مدیریت شهری به حفظ و صیانت آثار و ابنیه تاریخی شهر را حائز اهمیت دانست و به پروژه هایی که در همین راستا انجام شده است؛ اشاره کرد و گفت: نور پردازی خانه تاریخی تیمور تاش، پیرایش شهری محور حافظ، وحدت اسلامی ، باززنده سازی پیرامون میدان تاریخی راه آهن تهران، بهسازی جداره های تاریخی گذر فروزش ، حفاظت از تنها بازارچه چوبی شهر تهران، احیای بافت تاریخی کوچه لولاگر تنها کوچه قرینه تهران ، باز پیرایی میدان تاریخی حسن آباد ، بازسازی و بهسازی میدان رازی ، نور پردازی مسجد سجاد (ع)و نور پردازی تئاتر شهر از جمله این اقدامات است.


    براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، آبادیان ادامه داد: حذف روش سنتی آبیاری فضای سبز با ایجاد شبکه آبرسانی مکانیزه، اجرای شبکه آبرسانی، تهیه و استقرار مخازن چند قلو ضد سرقت ویژه پسماند خشک،خرید سرای محله ، دایر نمودن مرکز رشد و فناوری های نوین شهری، احداث مجتمع توانمند سازی بهاران، راه اندازی فروشگاه آنلاین «دست آفرین ایران» ، مشارکت در احداث مدرسه ایرانمهر، تملک املاک معارض در ساخت ایستگاه¬های خط 7 متروی شهری تهران، اصلاح هندسی و ساماندهی تردد خود روها در میدان راه آهن ، انتقال توقفگاه اتوبوس های رباط کریم، احداث  پارکینگ های طبقاتی 12 فروردین و جامی ، کند رو بزرگراه نواب – جنوب به شمال  و ... از جمله پروژه هایی هستند که فردا با حضور شهردار تهران ، مسئولین و شهروندان بوستان شهید حججی واقع در بزرگراه نواب – خیابان شیخ محمدی – نرسیده به پل جوادیه  افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار