مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، میزان خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده راور

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله‌زده شهرستان راور وارد شده است.

بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، میزان خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده راور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» ظهر امروز 12 آذرماه در دیدار با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و «مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقوع زلزله 10 آذرماه و پس‌لرزه‌های متعدد پس از آن در سطح شهرستان‌های کرمان و راور، افزود: خوشبختانه از دقایق اولیه وقوع زلزله شاهد بسیج همه دستگاه‌ها جهت امداد و کمک‌رسانی بودیم و تا این لحظه ساماندهی‌های خوبی نیز انجام شده است.

    وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 300 میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله‌زده راور وارد شده باشد، اظهارکرد: در همین راستا از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست سفر به استان کرمان شد تا از نزدیک وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان را بازدید و بررسی کند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هم‌اکنون خانه‌های مسکونی، قنوات، مساجد و مدارس متعددی بر اثر  وقوع زلزله در شهرستان‌های کرمان و راور آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر در خصوص کار بازسازی اماکن خسارت‌دیده  هم‌چنین مقاوم‌سازی اماکن واقع در کانون‌های زلزله این استان تصمیم‌گیری و فعالیت‌ها آغاز شود.

    وی با بیان این‌که وقوع پس‌لرزه‌های پی در پی نگرانی‌هایی را در سطح استان کرمان ایجاد کرده است، افزود: متأسفانه قدرت برخی از این پس‌لرزه‌ها تا 5/5 ریشتر نیز رسیده است و باید اقدامات پیشگیرانه و ایجاد آمادگی بیشتر در برابر وقوع زلزله‌های احتمالی صورت پذیرد.

    وی تأکید بر این‌که هم‌اکنون در دوران مدیریت پس از وقوع زلزله در شهرستان راور قرار داریم، اظهار امیدواری کرد با سفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به کرمان، بر میزان آمادگی استان هم‌چنین اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش خسارت‌های احتمالی در زمان وقوع حادثه افزوده شود.

    وی با بیان این‌که در جلسه عصر امروز ستاد بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در محل استانداری کرمان برگزار می‌شود، جمع‌بندی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌ها و ادارات استان ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتخاذ برنامه‌های پیشگیرانه برای مقابله با بحران‌های احتمالی دستور کار اصلی این جلسه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار