مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۴۰۰ فقره پرونده مفتوح در محاکم قضایی در دست اقدام است

عصر ساختمان- مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن از در دست اقدام بودن پنج هزار و ۴۰۰ فقره پرونده مفتوح در محاکم قضایی در سال جاری خبر داد.

۵۴۰۰ فقره پرونده مفتوح در محاکم قضایی در دست اقدام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلام عباس نظرخانی در حاشیه کارگاه آموزشی و کاربردی حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در کرمان با بیان اینکه اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت و وظایف متعددی را عهده‌دار است، افزود: مدیریت امور دعاوی مطرح در سطح کشور و تهیه و یکپارچه‌سازی تیپ انواع قراردادهای مورد نیاز ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در بحث زمین و مسکن از آن جمله است.

    وی اظهار کرد: همچنین ارائه طریق و معاضدت حقوقی در تمام مسائل مبتلابه زمین و مسکن (محدوده حریم شهرها) از زمره وظایف اصلی دفتر حقوقی به شمار می‌رود.

    نظرخانی ادامه داد: در بحث دعاوی، هم‌اکنون حدود به 40 هزار پرونده در خصوص مسائل و وظایف سازمان زمین و مسکن و ادارات کل استانی مطرح و در حال رسیدگی است که امر عمده این دعاوی با عناوین خلعید، قلع و قمع، اعتراض به تشخیص ملی، اعتراض به تشخیص موات، ابطال سند، دعاوی قراردادی و فسخ و استرداد و دعاوی مربوط به مسکن و امثال این‌هاست.

    مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: به عبارت دیگر همکاران دوایر حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی استانی و همکاران حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در حال حاضر، مدیریت دفاع از 40 هزار پرونده را در سطح کشور عهده‌دار هستند که در برنامه اجرایی مصوب امسال تعیین تکلیفِ حدود پنج هزار و 400 فقره پرونده از تعداد 40 هزار فقره پرونده، به عنوان برنامه مصوب استانی و ستادی تعیین شده است.

    نظرخانی با بیان اینکه طبق آمار رسمی تا پایان شهریورماه امسال، حدود سه هزار و 82 فقره از پنج هزار و 400 فقره پرونده تعیین تکلیف شده است، گفت: عملکرد 6 ماه نخست امسال، 117.21 درصد است.

    وی افزود: در مجموع تا پایان شهریورماه، حدود 6 میلیون و 410 هزار مترمربع از اراضی دولتی، ملی و موات رفع تصرف شده که این عملکرد مرهون زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا و اهتمام ویژه ادارات کل استان‌ها و دفتر حقوقی در جمع‌آوری این آمار تا پایان آبان ماه است.

    مدیرکل حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن، دفتر حقوقی سازمان را متعهد و موظف به همکاری فعال و مؤثر با تمام ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور دانست و پاسخگویی سریع، صریح، شفاف و به‌موقع و منطبق با قوانین و مقررات را ازجمله وظایف این دفتر برشمرد.

    5400 فقره پرونده مفتوح در محاکم قضایی در دست اقدام است.

    حدود 40 هزار پرونده در خصوص مسائل و وظایف سازمان زمین و مسکن و ادارات کل استانی مطرح و در حال رسیدگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار