مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش:

ساماندهی سیما و منظر شهری اجرایی می‌شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: این طور برداشت می‌شود که معاون شهردار قصد جمع‌آوری ساماندهی سیما و منظر شهری را دارد که این اقدام باید همچنان بر اساس برنامه پنجم اجرایی و ادامه داشته باشد.

ساماندهی سیما و منظر شهری اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد سالاری در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش مهدی حجت -معاون شهرسازی شهرداری- اظهار داشت: انتظار می‌رفت که معاون شهردار بعد از 3 ماه رویکردها و سیاست‌های حوزه اصلی معماری و شهرسازی را ارائه می‌کردند.

    وی ادامه داد: امروز معاون شهردار تهران مجموعه‌ای از مشکلات و دغدغه‌ها را ارائه دادند و همه این موارد نیز مباحث درستی است که جزو برنامه‌های جدید شورا نیز محسوب می‌شود؛ ولی در حال حاضر مجموعه شورا و کسانی که مأموریت معماری و شهرسازی در شهر تهران را دارند، می‌خواهند بدانند که معاونت معماری و شهرسازی در خصوص مأموریت‌های خود چه رویکردی دارند.

    سالاری افزود: معاونت معماری و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی و بازنگری در آن چه برنامه‌ای دارد، اینکه در طرح تفصیلی تجدیدنظری صورت گیرد قطعا تبعاتی در جامعه دارد که باید در این خصوص شفاف‌سازی شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در خصوص بافت فرسوده نیز اصل مطلب بیان نشد و راهکارهای لازم در این خصوص را مطرح نکردند.

    وی ادامه داد: در حوزه ساماندهی سیما و منظر ساختمان‌های شهری نیز گزارشی ارائه نشد و این  حوزه یکی از برنامه‌های 5 ساله شهرداری تهران است و نگرانی شدیدی وجود دارد که رویکرد معاون شهردار جمع‌آوری ساماندهی سیما و منظر در شهر تهران باشد که باید مطرح کنند که ساماندهی سیما و منظر شهری جمع‌آوری نخواهد شد چرا که تکلیف برنامه است.

    سالاری افزود: در خصوص بلندمرتبه‌سازی برج‌باغ‌ها و پژوهش‌محور کردن حوزه معماری و شهرسازی گزارش کاملی ارائه نشد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: در سالیان گذشته حوزه معماری و شهرسازی به درآمدزایی برای شهر تهران تبدیل شده است و در راستای شهرفروشی و بارگذاری اقدام کرده است.

    وی افزود: بخشنامه ساختار سازمانی شهردار تهران مهمتر از دو بخشنامه قبلی بود و ضرورت اول نیز اصلاح ساختار سازمانی معاونت شهرسازی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار