مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاورین املاک در گفت و گو با عصر ساختمان مطرح کرد:

ساختارسازی را در اتحادیه آغاز کردیم

عصر ساختمان- ساختار شکنی ، ابزار سازی و ساختارسازی برنامه هایی است که مصطفی قلی خسروی دراین دوره از انتخابات بارها آن را در رسانه های مختلف مطرح کرد. اکنون بر صندلی ریاست اتحادیه نشسته و به دنبال ایجاد تغییرات ساختاری در حوزه مشاورین املاک است. در این باره گفت گویی داشتیم با این مدیر باتجربه و ازجزئیات ساختار سازی پرسیدیم که در گفت و گوی زیرمی خوانید.

ساختارسازی را در اتحادیه آغاز کردیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، ساختار شکنی را بر این اساس گذاشتیم که تحول اساسی در حوزه مشاورین املاک ایجاد کنیم. مصطفی قلی خسروی با تاکید بر انجام وعده های انتخاباتی خود گفت: ساختار سازی، ابزار سازی و گفتار سازی رو در مرحله نخست دردستور کار قراردادیم که با کمک دوستان وهمکاران به آن خواهیم رسید.
    وی با اشاره به اقدامات اولیه در تغییر ساختار ادامه داد: در ابتدا ساختاری رو دراتحادیه پیش خواهیم گرفت که مراجعه کنندگان به سهولت بتوانند ازابزارها و امکانات موجود در اتحادیه استفاده کنند به راحت ترین شکل به نتیجه پرونده و درخواست خود برسند. ساختارسازی ممکن است در بقیه بخش ها هم انجام بشه به عنوان مثال در نیروی انسانی جابجایی هایی خواهیم داشت که هر کس به واسطه توانایی‌هایش در جایگاه خود قرار بگیرد. لازم به ذکراست هیچ تعدیل نیرویی دراتحادیه نخواهیم داشت، چراکه نیروی انسانی برای ما بسیارارزشمند است.
    رییس اتحادیه مشاورین املاک در ادامه به ابزار سازی اشاره کرد و ادامه داد:سعی داریم در اتحادیه ابزاری رو به کار ببریم که به سهولت مردم از طریق اینترنت بتوانند تمام کارهایشان با اتحادیه همچون تشکیل پرونده ومراحل پیگیری آن را انجام بدهند. به این طریق تردد در شهر کم خواهد شد وزمان به نتیجه رسیدن پرونده ها را نیزبه طرزچشمگیری کاهش خواهیم داد.
    قلی خسروی درادامه باتاکید برنقش گفتارسازی دراین حوزه افزود: باید برنامه ریزی هایی را با رسانه ها انجام بدیم و گفتار و برخورد حرفه ایی رو آموزش بدیم تا همکارانمان نحوه برخورد با مردم و اخلاق گرایی رابه بهترین شکل به کار ببرند. خدمت رسانی به مردم اولین هدف مشاورین املاک هست وما براین اعتقاد هستیم کسی که مردم سرمایه ماهستند. اخلاق و گفتارنیک رو در دانشگاه ها و آموزشگاه ها آموزش بدهیم و ساز و کاری در پیش بگیریم تا با استفاده ازشبکه های مجازی اعضاروابط بیشتری با مردم داشته باشند ومشکلات رو مطرح کرده و حل شوند.
    وی با تاکید برنقش رسانه ها و همکاری بیشتر با صداوسیما اظهار کرد: سعی داریم کانال تلویزیونی مخصوص اتحادیه ها  در صدا و سیما راه اندازی کنیم، تا تمام اتحادیه ها موظف باشند که ازدرگاه تلویزیون با مردم در ارتباط باشند و سوالات آنها را پاسخ دهند.
    رییس اتحادیه مشاورین املاک در ادامه به لزوم افزایش تعداد کارشناس ملک در کشوراشاره کرد و افزود: باید در کشور تعداد بیشتری کارشناس ملک تربیت کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر کارشناس های دادگستری برای تخمین قیمت خانه ها که در دعاوی حقوقی خیلی به کار برده می‌شود،  به مشاورین املاک مراجعه می‌کنند. حال میتوان سازو کاری تعبیه کرد که کارشناس ها از مشاورین املاک در نظر گرفته شود، و دراختیار سازمان ها و ارگان های مختلف قراربگیرند. از طرفی این کارشناسان می‌توانند تخصصی تر خانه ها را در مناطق مختلف قیمت گذاری کنند.
    یکی از اقداماتی که در حال پیگیری آن هستیم ماده 62 است. وی با تاکید برلزوم اصلاح این مصوبه گفت: این مصوبه ایی است که باید اصلاح شود و در دستور کار قرار گیرد. مصوبات دیگری همچون قانون پیش فروش وجود دارد که در تلاشیم معایب آن را رفع و ساختار آن را مطابق با شرایط فعلی همسو کنیم.
    قلی خسروی با اشاره به  بند 8 ماده 12 که املاک را از پرداخت مالیات برارزش افزوده معاف می‌کند ادامه داد: درست است که در این مصوبه مشاورین املاک از پرداخت معاف هستند ولی در حال حاضر تمام مشاورین این مالیات راپرداخت میکنند. در جلسه ایی که با نمایندگان محترم مجلس داشتیم قرارشد اصلاحاتی در این روند صورت بگیرد.
    در مجموع هرآنچه که به نفع مردم و مشاورین املاک باشد را با زبان دل میشنویم و در پروسه خدمت رسانی خود قرارخواهیم داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو