مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

تخلفاتِ ساخت‌وساز در تهران بیش از حد تصور است

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تخلفات ساخت و ساز در تهران بیش از حد تصور است و تهران در ساختمان غرق شده و جای ساختمان دیگری نیست.

تخلفاتِ ساخت‌وساز در تهران بیش از حد تصور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید به سمت درآمد پایدار برود و کیفیت زندگی در شهر ارتقا یابد، گفت: باید در طرح تفصیلی تجدیدنظر کرد و حال زمان آن فرا رسیده است. باید میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و انحرافات آن احصا شود همچنین باید طرح تفصیلی در بستر طرح جامع بررسی شده و چشم انداز نیز متصور شود.

    او ادامه داد: تخلفات ساخت و ساز در تهران بیش از حد تصور است و تهران تا خرخره در ساختمان غرق شده و جای ساختمان دیگری نیست. 

    حجت با اشاره به مشکل نماسازی در شهر تهران ادامه داد: برای بهبود نما و منظر شهری مسائل در سطح بین المللی بررسی شده است. این مساله در کمیته نما در مناطق بررسی می‌شود و هر ساله مسابقه‌ای برای معرفی نمای برتر و در راستای بهبود وضعیت نماهای پایتخت‌ برگزار می‌شود.

    او با تاکید بر اینکه باید آیین نامه ایستایی ساختمان در زمینه ایمن‌سازی ایجاد شود تصریح کرد: جای سوال دارد که سازمان نظام مهندسی در بحث آیین نامه ایستایی و اجرای آن چه نقشی به عهده دارد؟ در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ... در حوزه ایمنی مناسب نیست اما از آنجایی که هر کدام متولی خود را دارند دست ما بسته است.

    وی در ادامه با انتقاد از شورای عالی معماری کشور تصریح کرد:‌ این شورا با مصوبات بار سنگینی را به دوش شهر می‌گذارد و هر تصمیم در این شورا عواقب و نتایج زیادی بر تهران دارد و من نمی‌دانم چگونه تکالیف آرمان‌گرایانه دولت را با وجود این تنگناهای مالی ادامه دهم. 

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص حل معضل بافت فرسوده تصریح کرد: دولت به امر نوسازی بافت فرسوده چراغ سبز نشان داده است بعد از زلزله بم اکثریت توجه این سازمان به زلزله معطوف شد و سازمان نوسازی به شدت پیگیر جذب بخش خصوصی است و حتی آورده زمین آزاد را برای جایگزینی بافت در دست کار دارد از روزی که سر کار آمدیم سعی کردیم رویکرد این سازمان را تغییر دهیم. نوسازی باید در سه مقیاس تجمیع واحدهای مختصر، ناحیه‌ای و مقیاس بزرگتر دنبال شود و در مقیاس نوسازی ناحیه‌ای لازم است که مردم از ناحیه تخلیه شده و جای دیگری اسکان داده شوند تا امر نوسازی تکمیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار