مدیران خودروعصر اعتبار

تجری:

اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه به کندی انجام می شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار کانکس در یکی از شهرک‌های اطراف سرپل ذهاب دپو شده است در حالی که بسیاری از زلزله زدگان نیازمند اسکان موقت هستند.

اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه به کندی انجام می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد تجری نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه روند اسکان موقت زلزله‌ زدگان برخلاف وعده مسئولان در روزهای نخست وقوع زلزله به کندی و با تأخیر انجام می‌شود و این امر ابراز نارضایتی زلزله زدگان را به دنبال داشته است.

    تجری افزود: با وجود اینکه تعداد زیادی کانکس برای اسکان موقت زلزله‌ زدگان از سوی مردم و گروه‌های مردمی اهدا شده است مسئولان مربوطه این کانکس‌ها را در یکی از شهرک‌های اطراف شهر سرپل ذهاب دپو کرده‌اند و مشخص نیست که کار واگذاری آنها به چه شکل و از چه زمانی آغاز می‌شود.

    تجری خاطر نشان کرد: قصور و کوتاهی بنیاد مسکن بعد از گذشت بیش از 20 روز از زلزله اخیر موجب شده است که هنوز در برخی از روستاهای زلزله زده «ناوافره» کار آوار برداری و از زیر آوار در آوردن اسباب و اثاثیه  زلزله زدگان انجام نشده است و بارندگی‌های فعلی سبب از بین رفتن وسایل مردم و وارد آمدن خسارت بیشتری به زلزله زدگان شده است.

    وی ادامه داد: اولویت‌ بندی که مسئولان اسکان موقت از آن صحبت می کنند بعد از گذشت این مدت طولانی معنایی ندارد و حتی وقتی که بخش خصوصی می‌خواهد به بحث اسکان موقت زلزله زدگان ورود کند از آن جلوگیری می‌شود.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود تاکید کرد:‌در حال حاضر کمک‌های مردمی که شامل کانکس و دیگر اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان می‌شود در مبادی ورودی مناطق زلزله زده توسط مسئولان ذیربط ضبط می‌شود و اجازه نمی‌دهند که مردم مثل روزهای نخست  زلزله که به امدادرسانی زلزله زدگان شتافتند کار اسکان موقت را نیز مدیریت و دنبال کنند.

    تجری یادآور شد: مسئولان نتوانستند اسکان موقت زلزله زدگان را آنگونه که باید مدیریت کنند و با عناوینی چون اولویت‌بندی، فقط زمان را می‌خرند و نمی‌توانند خدمات درستی ارائه دهند پس بهتر است اجازه بدهند که مردم فکری به حال زلزله زدگان کنند.

    وی تاکید کرد: دستگاه‌های فعلی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم زلزله زده باشند و یک بروکراسی کاذب و بیهوده را به راه انداخته و همین امر باعث شده است که زلزله زدگان در سرما و برف و باران شدید تحت فشار مضاعف باشند.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 2 هزار کانکس در یکی از شهرک‌های اطراف سرپل ذهاب دپو شده است در حالی که این تعداد کانکس می‌تواند نیاز بیشتر خانواده‌های زلزله زده را در اسکان موقت برطرف کند و آنها را از زندگی سخت در چادر و در سرمای شدید نجات دهد.

    تجری تصریح کرد: مسئولان به بهانه اینکه  ما  کمک‌های مردمی را به دست زلزله زدگان می‌رسانیم اجازه نمی‌دهند که مردم دخالت چندانی در بحث اسکان موقت داشته باشند، این در حالی است که مدیریت آنها  غلط است و از وعده‌های روزهای نخست مسئولان خبری نیست.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود خاطر نشان کرد: اسکان موقت روستائیان تا حدودی پیش رفته است و بیشترین معضل آنها در مسئله آوار برداری است که متاسفانه هنوز برآورد خسارت از سوی کارشناسان انجام نشده است که بتوان اجازه آواربرداری را صادر کرد و به صراحت می‌توان گفت:‌ که مسئولان تنها بر روی کاغذ مسئولیت را پذیرفته‌اند و در میدان عمل در مبحث اسکان موقت زلزله زدگان توفیق چندانی نداشته‌اند.

    وی یادآور شد: برخورد بد کارشناسان و پرسنل بنیاد مسکن با مردم زلزله زده که تا دیروز به هر نحوی آبرو مندانه و با عزت در خانه‌های خود زندگی می‌کردند و با تقدیر الهی به این روز افتادند یکی از دیگر از اتفاقات تلخی است که این روزها در مناطق زلزله زده به ویژه در مناطق روستایی با آن مواجه هستیم.

    تجری تاکید کرد: نوبت‌دهی، صدور مجوز و اقدامی از این دست که جزء بروکراسی‌های بنیاد مسکن است، زلزله زدگان مناطق مختلف استان کرمانشاه را زمین‌گیر کرده است.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مسئولان در نظر دارند کانکس‌های اهدایی مردم را با احتساب پول به زلزله زدگان کرمانشاه واگذار کنند و همین امر موجب شده است که کار اسکان موقت زلزله زدگان با کندی پیش برود که سختی زندگی زلزله زدگان را در شرایط فعلی مضاعف کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار