مدیران خودروعصر اعتبار

سالاری:

تهران در پیاده راه سازی وضعیت بغرنجی دارد

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: در حوزه پیاده راه سازی وضعیت بغرنجی داریم به طوری که ناهمواری های خیابان باعث آسیب دیدگی جدی مردم می شود.

تهران در پیاده راه سازی وضعیت بغرنجی دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران  اظهار کرد: کرد : یکی از مهمترین شاخصه های شهر نشینی با توجه به تراکم قابل توجه جمعیت در شهرها و به ویژه کلان شهری مانند تهران  انسان محور بودن آن است.

    سالاری افزود : انسان محور بودن شهر یعنی مجموعه ای از تصمیم گیری ها و اقداماتی که منجر به تکریم انسان شود که متاسفانه کلان شهرهای ما به خصوص تهران بجای انسان محور بودن ماشین محور شده اند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد : در حوزه پیاده راه سازی و پیاده راه ها وضعیت  بغرنجی داریم به طوری که در طول مسیر یک خیابان شاهد پستی بلندی های قابل توجهی هستیم که اگر مردم به آنها توجه نکنند ممکن است دچار آسیب دیدگی جدی شوند.

    وی افزود : رعایت نکردن قانون و توجه نکردن به انسان در مدیریت شهری و همچنین عدم توجه جدی توسط شهرداری ها و ناظران ساخت و سازها به پیاده رو باعث وضعیت نامناسب معابر و پیاده روها در شهر شده است.

    عضو شورای شهر تهران اضافه کرد : هر کسی براساس سلیقه و اراده خود و با یک متریال و کد ارتفاعی متفاوت پیاده رو ساخته است در صورتی که باید محور و مبنی طول خیابان و پیاده راه باشد و شخص سازنده باید ارتفاع حیاطش را براساس سطح خیابان ایجاد کند.

    سالاری با اشاره به برنامه شورای پنجم شهر تهران برای حل معضل پیاده روها اظهار داشت: برنامه ما نظارت جدی بر اجرای مقررات شهرسازی و معماری و مقررات ملی ساختمان در فرآیند احداث ساختمان ها است.

    وی تصریح کرد : برخی از تصمیمات اعضای شورای شهر صرفا مربوط به ساخت و ساز و بارگذاری نیست بلکه مرتبط با سیاست گذاری و اولویت های شورای پنجم است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد : در برنامه  پنج ساله سوم شهر تهران تلاش می کنیم نوع نگاه به کلان شهر تهران انسان محور شود تا بتوانیم آرام سازی را در مناطق و محلات شهر تهران بویژه مرکز شهر ایجاد کنیم.

    وی اضافه کرد : برای آرام سازی شهر باید از تردد بیش از حد اتومبیل ها به  خصوص خودروهای شخصی جلوگیری شود که لازمه آن توسعه حمل و نقل عمومی است .

    سالاری خاطر نشان کرد : در دوره مدیریت قبلی نیز در بعضی نقاط تهران مثل مرکز شهر و برای نمونه خیابان 15 خرداد در خصوص پیاده راه سازی اقدامات خوبی انجام شده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار