مدیران خودروعصر اعتبار

پس از گذشت ۲۱ سال از مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری

آیین نامه طراحی راه‌های شهری برای بازنگری به کمیته فنی ارجاع شد

عصر ساختمان- آیین نامه طراحی راه‌های شهری که در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده بود، طبق بند ۶ آن مبنی بر بازنگری مداوم، برای بررسی بیشتر به کمیته فنی شورای عالی ارجاع تا چارچوب نحوه بازنگری برای تصویب به شورای عالی ارائه شود.

آیین نامه طراحی راه‌های شهری برای بازنگری به کمیته فنی ارجاع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر ساختمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه 19/11/94 خود که با حضور اعضاء و مقامات محلی مربوطه تشکیل شد. پس از بحث و بررسی های فراوان تصمیمات زیر را اتخاذ کرد:
    آیین نامه طراحی راه های شهری در سال 1373 به تصویب شورای عالی رسیده بود و طبق بند 6 آن بازنگری مداوم آن یکی از وظایف شورای عالی بود.
    اکنون پس از گذشت 21 سال، ضرورت آسیب شناسی این آیین نامه به دلایلی از جمله ضعف در گروه بندی شبکه معابر، احاطه راههای برون شهری توسط توسعه شهرها و تبدیل آنها به راه های عبوری و در نتیجه افزایش فراوان تلفات جاده‌ای و همچنین نیاز به احداث و تعریض معابر، احساس و در دستور کار قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیته فنی شورای عالی ارجاع تا چارچوب نحوه بازنگری با هدف حداکثر هماهنگی بین دستگاههای ذیربط و موثر و رعایت وظایف قانونی سایر شوراها و دستگاههای اجرایی انجام و برای تصویب به شورای عالی ارائه شود.
    لازم به ذکر است طبق این آیین نامه، تمامی طرحهای شهری در حین مطالعه و تدوین و اجرا ملزم به رعایت مفاد آن هستند.
     بند دیگر مربوط به شهر نجف آباد اصفهان است.شهر نجف‌آباد دارای ویژگی‌های تاریخی – فرهنگی و مذهبی و دومین شهر مجموعه شهری اصفهان است. طبق پیش بینی های طرح ، این شهر در سال 1400، فراتر ازمقیاس خود (فراتر از جمعیت 246هزار نفر) توانایی پاسخگویی به خدمات 4 میلیون نفر را خواهد داشت. به طوری که درصد شاغلان در بخش خدمات از 46.5 به 56.7 درصد خواهد رسید.
    کلیات طرح جامع شهر نجف آباد تصویب و پس از بررسی نهایی کمیته فنی قابل ابلاغ خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو