مدیران خودروعصر اعتبار

شناسایی ساختمان‌های بلند مجاورت گسل‌های گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ساختمان‌های بلندی که در مجاورت گسل‌ها و بهسازی لرزه‌ای قرار دارند، شناسایی شوند.

شناسایی ساختمان‌های بلند مجاورت گسل‌های گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی خاوری گفت: از دست رفتن جان حتی یک نفر در حوادثی چون زلزله برای ما بسیار مهم است ولی از این واقعیت هم نمی‌توان عبور کرد که از سال 1369 تاکنون نظام فنی ما رشد بسیاری داشته است، هر چند جای کار بیشتری هم دارد.

    وی از شناسایی بافت‌های ناکارآمد، اولویت بندی و مقاوم سازی قطعات بافت فرسوده به عنوان گامی اساسی در حوزه پدافند غیرعامل یاد کرد و در خصوص ساخت و سازهای غیر متعارف خواستار پیگیری از سازمان نطام مهندسی ، شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از بررسی و تحلیل وضعیت طراحی،نظارت واجرای ساختمان‌ها، تاثیرات ژئوتکنیکی و لرزه‌ای و تحلیل شرایط خاک استان و خاک‌های مسئله دار را از عوامل موثر بر ایستایی ساختمان‌ها در استان گیلان نام برد.

    خاوری اهم تخلفات رایج در پروژه های ساختمانی دارای تخلف را عدم حضور سازنده یا نماینده‌ی قانونی در کارگاه و حتی در زمان بتن‌ریزی، عدم رعایت موارد ایمنی مطابق مبحث 12 مقررات ملی ساختمان،عدم رعایت سطح اشغال و تراکم طبقاتی رواج ساخت و سازهای بدون اخذ پروانه ساختمانی و اجرای بسیاری از پروژه ها برخلاف نقشه های مصوب از لحاظ مقررات شهرسازی و فنی به واسطه وجود نقشه‌های اجرایی اشاره کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی پیشنهاد داد: با توجه به شرایط مسئله دار بودن خاک و لرزه‌خیز بودن استان انجام آزمایشات ژئوتکنیکی باید برای تمام ساختمان‌ها اجباری یا اقدام به تهیه پهنه‌بندی ژئوتکنیکی برای استان شود و با توجه به عبور گسل‌های فعال از تعدادی از شهر های استان، ساختمان‌‌های بلندی که  در مجاورت گسل ها و بهسازی لرزه ای قرار دارند شناسایی شوند و باید از ادامه صدورمجوز ساخت وساز در آن مناطق اجتناب کرد.

    وی تصریح کرد: جهت ساماندهی بانک اطلاعاتی استادکاران و کارگران ماهر برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

    خاوری گفت: باید از پدیده های شوم دونقشه ای ونسق‌ساز جلوگیری شود و حضور مهندسان ناظر و مجری درکارگاه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان الزامی باشد و با متخلفان برخورد جدی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار