مدیران خودروعصر اعتبار

ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز در معاملات آذرماه

عصر ساختمان- در حالی که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به آستانه چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است، آپارتمان‌های نوساز با قیمت کمتر از این رقم نیز در بسیاری از مناطق تهران معامله شده است.

ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز در معاملات آذرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، از آنجا که در ماه‌های اخیر قیمت آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن با افزایش دست‌کم 10 درصدی روبه‌رو شده است، برخی از متقاضیان این گروه سنی از آپارتمان‌ها در قصد خرید خود دچار تردید و تعلل شده‌اند. برخی از متقاضیان مسکن به امید اینکه قیمت‌های جدید با عدم استقبال خریداران روبه‌رو شود و فروشنده‌ها ناگزیر به سطح قیمتی تابستان بازگردند، فعلا دست نگه داشته و از خرید منصرف شده‌اند. با این حال مطلوبیت بالای واحدهای نوساز تا حداکثر پنج سال ساخت سبب شده این گروه از واحدهای مسکونی همچنان و طی سال‌های پیاپی در صدر تقاضای خریداران باشد.  در شرایط کنونی که هنوز سیاست کنترلی برای نوسان قیمت در بازار آپارتمان‌های نوساز اتخاذ نشده است، صرف‌نظر از کسانی که دست نگه داشته یا از خرید نوساز منصرف شده‌اند، بخشی از خریداران مسکن تلاش می‌کنند از طریق چانه‌زنی در همین بازار خرید خود را در گروه نوسازها و تازه‌سازها انجام دهند. در این بین عده‌ای از متقاضیان نوساز در حالی اصرار به خرید واحد مسکونی نوساز دارند که بودجه آنها با قیمت‌های چند ماه قبل این آپارتمان‌ها تناسب دارد و متناسب با رشد نقطه‌ای حدود 10 درصدی قیمت مسکن، تغییر نکرده است. این افراد ناگزیر هستند آپارتمان‌های نوساز در مناطق جنوبی تهران را انتخاب کنند یا در صورتی که قصد خرید در مناطق مصرفی و متوسط را دارند، به خرید آپارتمان‌های ریز متراژ عمدتا 40 تا 60 مترمربعی روی بیاورند.

    بررسی داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران از آخرین معاملات ثبت‌شده در هفته‌های سپری شده از آذرماه، نشان می‌دهد صدها نفر از خریداران مسکن در تهران طی این مدت به سراغ آپارتمان‌های نوساز زیر 300 میلیون تومان رفته‌اند. مشاوران املاک نیز بر این باور هستند که طی چند هفته اخیر تقاضای خرید آپارتمان نوساز در جنوب تهران با توجه به سطح قیمتی مناسب‌تر بیش از مناطق مصرفی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار