مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور کارشناسان ۷ کشور آسیایی صورت گرفت

آغاز به‌کار کارگاه تخصصی «خطرات لرزه‌ای مرکز آسیا و اقیانوسیه» در بم

عصر ساختمان- کارگاه تخصصی «خطرات لرزه‌ای مرکز آسیا و اقیانوسیه» با حضور مسؤولان کشوری و ۱۷ کارشناس از ۷ کشور آسیایی در شهرستان بم آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار کارگاه تخصصی «خطرات لرزه‌ای مرکز آسیا و اقیانوسیه» در بم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، صبح امروز کارگاه تخصصی «خطرات لرزه‌ای مرکز آسیا و اقیانوسیه» با حضور مسؤولان کشوری و 17 کارشناس از 7 کشور آسیایی در شهرستان بم آغاز به‌کار کرد.

    در این کارگاه محمدهادی دریایی معاون امور بین‌الملل حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه، مشاور بین‌الملل بنیاد مسکن و نماینده ژنو در صلیب سرخ به همراه 17 کارشناس از هفت کشور آسیایی نپال، بوتان، ترکیه، لائوس، پاکستان، گرجستان و هندوستان شرکت کرده‌اند.

    رضا اشک فرماندار بم در این نشست ضمن خوشامدگویی به میهمانان خارجی و داخلی حاضر اظهار داشت: صبح جمعه پنجم دی ماه سال 82 ساعت 5 و 28 دقیقه بامداد شهر بم با سابقه تمدنی 7 هزار ساله و شهرنشینی 2 هزار و 500 ساله همراه با ارگ تاریخی آن بر اثر زلزله فرو ریخت.

    وی با بیان اینکه اما به همت مردم و مسوولان نظام جمهوری اسلامی و کشورهای دنیا، بم حمایت و بازسازی شد، عنوان کرد: اکنون بعد از 14 سال امروزه شهری سربلند و مقاوم و مستحکم داریم.

    اشک افزود: بر اثر زلزله تمام زیرساخت‌های شهری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر آسیب دیدند، اما امروز اقتصاد بم پویاست به‌نحوی که سومین قطب خودروسازی بخش خصوصی ایران در شهر بم فعالیت دارد.

    فرماندار بم با بیان اینکه گردشگری بم امروزه فعال است و ارگ بم و دو قنات و منظر فرهنگی شهر ثبت جهانی یونسکو شده است، خاطرنشان کرد: بم شهری دانشگاهی با حدود 10 هزار دانشجو است و از همه کسانی که در بم فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری دارند درخواست استفاده علمی و گردشگری داریم.

    اشک همچنین از همه کسانی که در زلزله بم به مصداق شعر سعدی که بر سردرب سازمان ملل ثبت شده است هم‌فکری و بازسازی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

    بعد از این همایش حاضران از قنوات ثبت شده یونسکو، موزه زلزله و ارگ تاریخی بم بازدید خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار