مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش یک درصدی تلفات برق، سه هزار میلیارد ریال به اقتصاد این صنعت کمک می کند

عصر ساختمان- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در صورت کاهش یک درصدی تلفات برق در شبکه های توزیع، تا سه هزار میلیارد ریال به اقتصاد برق کمک می شود؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که تلفات کاهش یابد.

کاهش یک درصدی تلفات برق، سه هزار میلیارد ریال به اقتصاد این صنعت کمک می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمودرضا حقی فام روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق کردستان، به صورت های مالی حسابرسی توانیر در سال 95 اشاره کرد و افزود: شرکت توانیر از چرخه اقتصادی نامناسبی رنج می برد و باید این چرخه اصلاح شود.
    وی اضافه کرد: قیمت تمام شده برای تولید یک کیلووات ساعت برق 980 ریال است که با 660 ریال به فروش می رسد و این رقم برای شرکت به صرفه نیست.
    او ادامه داد: با این چرخه اقتصادی امکان خدمات بهتر به سرمایه گذاران کاهش و این خدمات به تعویق می افتد بنابراین تا زمانی که صنعت برق توانمند نباشد منابع لازم برای سرمایه گذاری نیز به درستی تامین نخواهد شد.
    حقی فام خواستار همکاری شرکت های توزیع برق با دانشگاه ها در زمینه تحقیقات کاربردی شد و تاکید کرد: ارتباط شرکت های توزیع با دانشگاه ها در زمینه تحقیقات کاربردی ملی و منطقه ای به ارتقا و کیفیت خدمات توزیع برق منجر خواهد شد.
    وی ادامه داد: اگر این صنعت در کشور توانمند باشد، دیگر شاخص های شهروندی هم ارتقا می یابد.
    وی وضعیت توزیع برق را در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: تمای روستاهای بالای 10 خانوار در کشور از نعمت برق برخوردار هستند.
    حقی فام وضعیت دسترسی به برق در کشور را نسبت به جهان مناسب خواند و یادآور شد: میزان خاموشی برق در کشور به ازای هر مشترک سالانه 700 دقیقه است که باید کاهش یابد.
    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بر ارتقا کیفیت توزیع برق، تاب آوری شبکه های توزیع در برابر زلزله و بلایای طبیعی تاکید کرد و افزود: انتظار داریم سیستم سیاست گذاری در مجلس در این راه با افزایش منابع و اعتبارات، شرکت توانیر را کمک کند.
    وی اظهار کرد: پیش بینی می شود سال آینده پیک مصرف برق در کشور به 58 هزار مگاوات برسد پس نیاز است شرکت های توزیع برنامه های مدیریت مصرف را با جدیت دنبال کنند.
     در این آیین از تلاش های محمدمصطفی نجفیان تقدیر و هیوا لهونیان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان معرفی شد.
    هم اکنون بیش از 630 هزار مشترک در بخش های خانگی، عمومی، تجاری، کشاورزی و صنعتی در کردستان از خدمات شرکت توزیع نیروی برق، بهره می برند و 18 هزار کیلومتر شبکه برق در استان وحود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو