مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:

پدافند غیرعامل، نیازی که روز به روز بیشتر احساس می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به تعدد مخاطرات طبیعی در جغرافیای منطقه و لزوم مقابله با این خطرات از تلاش برای تحقق ساخت و ساز ایمن به عنوان یکی از مهمترین هدف‌گذاری‌های پدافند غیرعامل نام برد.

پدافند غیرعامل، نیازی که روز به روز بیشتر احساس می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ایرج کارخائی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل یکی از مهمترین مباحث روز دنیا است که نیاز به آن روز به روز بیشتر در جامعه احساس می‌شود.

    وی، پدافند غیرعامل را از راهبردهای دفاعی-امنیتی نظام برشمرد و افزود: خوشبختانه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل در سال‌های اخیر توجه بیشتری به این مهم چه در سطح ملی و چه در سطح استانی شده است.

    کارخائی، فرهنگسازی در خصوص پدافند غیرعامل را امری ضروری دانست و گفت: نقش رسانه‌ها در ایجاد و اشاعه این فرهنگ‌سازی نقشی کلیدی و حیاتی است که نباید از آن چشم پوشید.

    وی از رسانه و فضای مجازی به عنوان دو کلیدواژه برای توفیق برنامه‌های پدافند غیرعامل در جامعه نام برد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل در این شرایط ویژه که کشور از نظر سیاسی، استراتژیکی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جغرافیایی در مقطع خاصی است اهمیتی مضاعف و دوچندان پیدا می‌کند.

    دبیر کارگروه پدافندغیرعامل استان با اشاره به شرایط جغرافیای سیاسی منطقه تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی چشم دیدن شوکت، عزت و موفقیت نظام اسلامی ما را ندارند و لذا همواره در صدد ضربه زدن به کشور ما هستند از این رو آمادگی برای این شرایط که در قالب پدافند غیرعامل، میسر می‌شود اهمیت زیادی دارد.

    وی از رصد تهدیدات دشمنان به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های پدافند غیرعامل نام برد و گفت: دنیای استکبار در همه این سال‌ها در حال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به ایران اسلامی بوده لذا پدافند غیرعامل با هدف ایجاد مصون‌سازی در برابر این تهدیدات که دامنه آنها در این سال‌ها همواره رو به افزایش بوده، ایجاد شده است.

    کارخائی، با بیان اینکه کشور ما هم در معرض تهدیدات طبیعی ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل و خشکسالی است و هم در معرض تهدیدهای دنیای استکبار الست افزود: همه این شرایط ایجاب می‌کند که توجه بیشتری به دفاع غیرنظامی داشته باشیم.

    وی به زلزله‌های اخیر و حجم آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: باید ساخت سازه‌های ایمن و کالبدی به عنوان یک ضرورت در اولویت مردم و مسئولان قرار گیرد.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به نقش مهم مردم در این ارتباط اشاره و اضافه کرد: مردم باید به این باور برسند که با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی و رعایت الزامات پدافند غیرعامل و...می‌توانند کشور، استان، شهر، روستا، و سازه‌ای ایمن داشته باشند.

    وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی ساخت و ساز به این نتیجه رسیدند که باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کرد ادامه داد: با رعایت این الزامات است که در صورت بروز حوادث آسیب کمتری متوجه مردم و دستگاه‌ها و نهادها می‌شود.

    کارخائی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال حفظ جان و مال مردم در برابر انواع آسیب‌ها است افزود: باید در رویکردهای سازه‌ای چه در شکل دولتی و اداری‌اش و چه در شکل مردمی‌اش جدیت بیشتری نسبت به مسائل ایمنی و حفاظتی داشته باشیم.

    وی، زلزله کرمانشاه را یک تجربه پیش روی جامعه عنوان کرد و گفت: باید از این تجربه استفاده کنیم و با درس گرفتن از آن، به سمت ایجاد سازه‌های ایمن برویم تجربه‌ای که خیلی از کشورهای زلزله‌خیز آن را از سرگذراندن و به نتیایج خوبی رسیدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو