مدیران خودروعصر اعتبار

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ توجه ویژه ای به مدیریت پسماندها دارد

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دیدار با نمایندگان مجلس و شهرداران حوزه انتخابیه آنها به برنامه ریزی‌های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماندها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و ابرازامیدواری کرد که با این اقدام شایان دولت،شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ توجه ویژه ای به مدیریت پسماندها دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمدعلی افشانی که در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران و روسای شوراهای حوزه های انتخابیه سخن می گفت، افزود: انتظار داریم این موضوع با رای قاطع  نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال آینده لحاظ و اقدامات خوبی برای ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی انجام شود تا شاهد حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی باشیم.

    افشانی همچنین از پیگیری های وزارت کشور به منظور افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم که در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1397 از احکام مرتبط با شهرداریها و دهیاریها حمایت نمایند تا زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی آنها به مردم کشورمان افزایش یابد.

    وی درادامه با بیان اینکه وزارت کشور سهم شهرداری ها و دهیاری ها از اعتبارات ملی، قیر رایگان و ماشین آلات را در اولین زمان به آنها اختصاص می دهد، گفت: شهرها را دیگر نمی توان با اتکا به اعتبارات دولتی، که حکم مسکّن را دارد، اداره نمود و از آن انتظار توسعه شهر را داشت بلکه لازم است شهرداران و اعضای شوراها به فکر شناسایی مزیت های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار، جذب سرمایه گذار و منابع مردمی برای اجرای پروژه های شهری و تولید ثروت در شهر باشند.

    افشانی همچنین با اشاره به محدودیتهای مالی موجود گفت: شهرداری ها باید از اجرای پروژه های سنگین خودداری نمایند و با توجه به مزیت های شهر و منطقه خود به سمت اجرای پروژه هایی حرکت نمایند که حداکثر ظرف دوسال پایان یابد و جنبه سرمایه گذاری داشته باشد و در آینده نزدیک برای آنها درآمد ایجاد نماید.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عدم توجه به اشتغال و معیشت را از دلایل اصلی مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی ذکر نمود وگفت: به منظور کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ باید به ایده های خلاق برای ایجاد اشتغال و تولید در روستاها و شهرهای کوچک توجه ویژه ای داشت.

    وی همچنین خطاب به شهرداران و روسای شوراها گفت: باید به قوانین مرتبط با حوزه کاری خود مسلط شوید تا از ظرفیت‌های آن که برای شما درآمدزاست، برای عمران و آبادانی شهرها استفاده نمایید.

    افشانی در ادامه گفت: طرح های درآمدزا و دارای بازده اقتصادی شهرداری ها را به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی می نماییم.

    وی افزود: ماشین الات موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات و عقد قرارداد و تولید، توزیع می شود.

    رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: لایحه اداری و استخدامی شهرداری ها که به منظور برطرف شدن مشکلات شهرداری ها در حوزه منابع انسانی تهیه و سال گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای شد، در کمیسیون تخصصی تصویب شده و در ادامه باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این جلسات محمدرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، محسن بیگلری زاده نماینده سقز و بانه، سید هادی بهادری نماینده ارومیه، صدیف بدری نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر و علی اسدی نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از شهرداران و روسای شوراهای حوزه های انتخابیه و فرمانداران و بخشداران مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهری را بیان نمودند که برخی از آنها عبارت بود از: تسریع در تبدیل وضعیت شهرداران و کارکنان شهرداری ها، کمک به تقویت زیرساختهای گردشگری شهری و روستایی، کمک به ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی، ضرورت حمایت از شهرداری های کم جمعیت و دهیاریها، کمک به ایجاد درآمد پایدار شهرداریها، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقویت آتش نشانی ها.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار