مدیران خودروعصر اعتبار

تمرکز واحدهای لوکس در مناطق شمالی

عصر ساختمان: اگر چه بر اساس آمار جدید منتشر شده بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت متوسط هر متر واحد مسکونی در تهران حدود ۴ میلیون تومان است، اما با وجود این در برخی مناطق تهران، قیمت هر مترمربع با میانگین اعلام شده فاصله چند برابری دارد؛

تمرکز واحدهای لوکس در مناطق شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، اغلب این واحدهای مسکونی گران‌قیمت در مناطق شمال، شمال غربی، شمال شرقی و برخی مناطق مرکزی تهران تمرکز دارند و‌ از نظر متراژ نیز بسیار بالاتر از متوسط اعلام شده از سوی مراجع رسمی (حدود 60 تا 70 مترمربع) هستند.

    در این میان بعضی از واحدهای گران‌قیمت پیشنهادی، فول امکانات بوده و علاوه بر سونا، جکوزی، پکیج، چیلر دارای سالن اجتماعات، سالن تولد، مستخدم و... هستند اما برخی از این واحدها تنها به دلیل اینکه در مناطق شمالی تهران واقع هستند برچسب قیمت‌های نجومی به آنها زده می‌شود و از نظر امکانات با واحدهای مسکونی معمولی برابری می‌کنند.

    روزنامه اقتصادی تعادل که در پرونده دو هفته پیش خود واحدهای ارزان‌قیمت شهر تهران را مورد بررسی قرارداده بود، در این شماره سراغ واحدهای لوکس و گران‌قیمت رفته است و بر همین اساس شهر تهران را به 8 جهت جغرافیایی شمال، شمال غربی، ‌شمال شرقی، غرب، شرق و... تقسیم‌بندی کرده و معیار گران‌قیمت بودن را واحدهایی قرارداده است که قیمت کل آنها بالای یک میلیارد تومان است، شایان ذکر است که در این گزارش اطلاعات مورد نظر از فایل‌های پیشنهادی سایت رسمی ایران فایل، استخراج شده است.

      منطقه 1
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تعادل ، طبق تحقیقات میدانی ، نیاوران که جزو شمالی‌ترین نقاط شهر است در زمره مناطقی است که واحدهای آپارتمانی لوکس بسیاری در خود جای داده است ضمن اینکه خانه‌های کلنگی نیز بر خلاف سایر مناطق تهران هنوز در بافت این منطقه وجود دارد و این منطقه اصالت خود را بهتر از سایر مناطق تهران حفظ کرده است. یکی دیگر از مناطقی که واحدهای گران‌قیمت در آن متمرکز شده آجودانیه است در این منطقه، یافتن یک واحد آپارتمانی بالای یک میلیارد کار ساده‌یی است و سقف قیمت واحدهای مسکونی تا 5 میلیارد تومان است. شرایط در اقدسیه و به ویژه در صاحبقرانیه متفاوت است و خیابان گلستان شمالی این منطقه واحدهایی با قیمت 21 میلیارد نیز پیدا می‌شود. در خیابان فرشته هم که به عنوان یکی از مناطق گران‌قیمت و لوکس تهران، شهره است سقف قیمت آپارتمان‌های لوکس‌نشین 7 میلیارد است و خانه‌های زیر 2 میلیارد کمتر یافت می‌شود و متوسط قیمت هر متر زمین 12 میلیون تومان است. زعفرانیه از دیگر مناطق شمالی تهران است که اگر قصد خرید خانه‌های گران‌قیمت و بالای یک میلیارد را داشته باشید به راحتی می‌توانید یک واحد آپارتمانی شیک با تمام امکانات در این منطقه خریداری کنید، در الهیه نیز که به برج‌های سربه فلک کشیده‌اش معروف است واحدهایی با قیمت 9 میلیارد تومان نیز پیدا می‌شود.

      منطقه3
    علاوه بر نیاوران، اقدسیه، زعفرانیه و... که در منطقه یک تهران قراردارند منطقه 3 نیز از جمله مناطق 22 گانه تهران است که واحدهای گران‌قیمت در آن به خوبی معامله می‌شود، جردن در منطقه 3 تهران جزو نقاطی است که یافتن واحدی مسکونی گران‌قیمت و لوکس در آن کار سختی نیست بلکه واحدهای ارزان‌قیمت به سختی در این منطقه پیدا می‌شود. در منطقه ونک نیز که به عنوان یکی از مناطق اداری و تجاری تهران شناخته می‌شود، اغلب می‌توان املاک تجاری و اداری گران‌قیمت را جست‌وجو کرد، قیمت واحدهای لوکس در ونک بین یک تا 2 میلیارد تومان است و قیمت هر مترمربع 7 تا 13 میلیون تومان است. پاسداران در منطقه 3 پایتخت، یکی از مناطق گران‌قیمت محسوب می‌شود که زندگی دراین منطقه مشتریان خاص خود را دارد.

      منطقه 2
    در منطقه 2 و شمال غربی تهران، شهرک غرب از جمله مناطقی است که واحدهای آپارتمانی گران‌قیمت به وفور آگهی داده می‌شود اما محدوده قیمت بین یک تا 3 میلیارد است و یافتن واحدهایی با قیمت‌های بالای 3 میلیارد تومان چندان عمومی نیست. در سعادت‌آباد، واحدهای آپارتمانی لوکس بسیاری یافت می‌شود، ضمن اینکه این منطقه از جمله مناطقی است که فایل‌های ارائه شده برای آن گاهی از قیمت معمول این منطقه بیشتر است یعنی با توجه به اینکه قیمت متوسط هر واحد آپارتمانی در سعادت‌آباد 9میلیون تومان است اما واحدهایی با قیمت هرمترمربع 50میلیون تومان نیز درمیان آگهی‌ها پیدا می‌شود. گیشا که یکی از مناطق شمال غربی تهران است منطقه مناسبی برای متقاضیان خرید خانه‌های گران‌قیمت و امکانات کامل است البته محدوده قیمت در گیشا نسبت به شهرک غرب و سعادت‌آباد کمتر است، ‌در این منطقه با یک میلیارد تومان می‌توان مغازه یا مستغلات خریداری کرد. واحدهای آپارتمانی گران‌قیمت در بلوار مرزداران درمنطقه 2 تهران از یک میلیارد تومان آغاز می‌شود و به ندرت می‌توان واحدهایی با قیمت بالای 3 میلیارد در آن منطقه جست‌وجو کرد. طرشت، شهرآرا، شهران، صادقیه، تهران‌ویلا در شمال غرب تهران از دیگر مناطقی است که واحدهای آپارتمانی گران‌قیمت در آنها کم و بیش یافت می‌شود اما بیشتر آگهی‌های منتشر شده که بالاتر از یک میلیارد تومان قیمت دارند مربوط به واحدهای تجاری- اداری و مستغلات هستند.

      منطقه 4
    یافتن واحدهای گران‌قیمت و بالای یک میلیارد تومان در شمال شرقی تهران مانند شمال و شمال‌غرب تهران آسان نیست و به عبارتی واحدهای آپارتمانی این مناطق بیشتر از دیگر مناطق شمالی به متوسط قیمت نزدیک‌تر است، ‌در مناطق شمال شرقی شهر تهران خیابان هروی، جزو خیابان‌هایی است که واحدهای گران‌قیمت در آن به راحتی یافت می‌شود اما اغلب واحدها در محدوده یک میلیارد است. مجیدیه شمالی، بنی‌هاشم، تهرانپارس نیز جزو مناطقی است که واحدهای تجاری و مستغلات با قیمت یک میلیارد تومان پیدا می‌شود اما تعداد آپارتمان‌هایی با قیمت بالای یک میلیارد تومان به ندرت آگهی می‌شود. منطقه لویزان از خیابان‌هایی است که با وجود تعداد موردهای کم پیشنهادی برای فروش آپارتمان، واحدهای تجاری و مستغلات چندانی نیز نمی‌توان یافت.

      منطقه 6
    برخی از آگهی‌های سایت ایران فایل که مربوط به واحدهای لوکس و گران‌قیمت بوده به مناطق مرکزی تهران مربوط است، در امیرآباد که جزو مناطق مرکزی شهر است، واحدهای آپارتمانی گران‌قیمت با سقف 2 میلیاردتومان پیدا می‌شود اما واحدهای تجاری و اداری نیز به وفور در این منطقه یافت می‌شود. یوسف‌آباد و توانیر در میان مناطق مرکزی شهر از جمله مناطقی است که واحدهای لوکس در آن به راحتی پیدا می‌شود و تاسقف 3 میلیارد تومان هم پیش می‌رود. قائم‌مقام، میرزای شیرازی، بخارست، عباس‌آباد، وزرا و آرژانتین نیز از مناطقی هستند که اغلب واحدهای تجاری و اداری به دلیل دسترسی خوب در این مناطق قرار دارد.

    درشرق، جنوب شرقی، غرب، جنوب غربی و غرب تهران به ندرت واحدهای گران‌قیمت و لوکس به فروش می‌رود و در گزارش دوهفته پیش که در مورد واحدهای ارزان‌قیمت بود به خوبی مشخص بود که تمرکز واحدهای ارزان قیمت در این قسمت‌هاست اما بااین وجود در مناطق نارمک، نیرو هوایی، پیروزی، ‌شهرزیبا، ستاری و... به ندرت و انگشت شمار می‌توان واحدهای مسکونی و اغلب کلنگی با قیمت بالای یک میلیارد تومان پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار