مدیران خودروعصر اعتبار

طرح هادی سالانه در ۶۰ روستای گردشگری کشور اجرا می شود

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح های هادی ویژه روستاهای دارای بافت تاریخی و گردشگری سالانه در ۶۰ روستای کشور اجرا می شود.

طرح هادی سالانه در ۶۰ روستای گردشگری کشور اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از  ایرنا، محمدرضا شاملو در جلسه بررسی مشکلات روستای تاریخی ابیانه بیان کرد: طرح های هادی روستایی باید در 300 روستای هدف گردشگری به ویژه در بافت های با ارزش تاریخی و گردشگری در برنامه ششم توسعه تهیه و اجرایی شود.
    وی افزود: برای اجرای این طرح ها در هر روستا 10 تا 15 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته می شود و کارگروهی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، میراث فرهنگی و بنیاد مسکن روستاهای هدف معرفی شده را بررسی می کند.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این طرح ها برای کمک به توسعه و رونق اقتصادی روستاهای هدف اجرایی می شود تا با بهسازی محیط، بستر مناسبی برای جذب و پذیرایی از گردشگران فراهم شده و روستاییان از مزایای اقتصادی حضور گردشگران در روستاها بهره مند شوند.
    او ابیانه را محور اصلی توسعه و برنامه ریزی گردشگری در این منطقه عنوان و اضافه کرد: باید با طراحی و تعیین یک پهنه گردشگری برای دره برزرود، برنامه ریزی مشترک در حوزه گردشگری تدوین شود زیرا مشارکت سایر روستاها و توسعه زیرساخت های مورد نیاز آنها نیز برای توسعه گردشگری باید مد نظر باشد.
    شاملو گفت: روستایی با ظرفیت های ابیانه نیاز به حفاظت دارد و بنیاد مسکن به طور قطع به بهسازی این روستا کمک خواهد کرد.
    ابیانه یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران روستایی از توابع بخش مرکزی در فاصله 35 کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس است.
    معماری بومی و بناهای تاریخی متنوع در کنار آب و هوای معتدل ابیانه را به یکی از روستای مشهور ایران و جهان تبدیل کرده است؛ این روستا در سال 1354 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه نیز از روستاهای صالح اباد از توابع بخش مرکزی نطنز و دهستان اریسمان از توابع بخش بادرود بازدید کرد.
    شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو