مدیران خودروعصر اعتبار

درگیری‌های نظامی هتل‌های شرق ترکیه را خالی کرد

عصر ساختمان:درگیری های نظامی در شرق و جنوب شرق ترکیه هتل های این منطقه را خالی کرده است و رئیس اتحادیه گردشگری حوزه دریاچه وان ترکیه گفت: حتی همسایگان ما از ایران هم به اینجا نمی آیند، زیرا درگیری ها تنها در حال بدتر شدن است.

درگیری‌های نظامی هتل‌های شرق ترکیه را خالی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری جیهان، هتل های مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه به دلیل درگیری ها بین نیروهای امنیتی ترکیه و گروه پ ک ک در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

    مهمت آکیل، رئیس شعبه دیار بکر اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه (تورساب) گفت، کسب و کار در این منطقه به بدی 5 سال قبل شده، یعنی زمانی که در اواخر 2012  فرآیند حل اختلافات بین پ ک ک و دولت ترکیه آغاز شد.

    در منطقه سور، که در قلب استان دیاربکر واقع شده و دارای اماکن تاریخی فراوانی است، از نوامبر 2015 تاکنون مقررات حکومت نظامی 24 ساعته برقرار است. در سور که محل اصلی درگیری ها بوده، اماکن تاریخی، فروشگاه ها، هتل ها و رستوران ها ناگزیر شده اند به دلیل حکومت نظامی و زد و خوردها درهای خود را به روی مشتریان ببندند.

    به گفته آکیل، تمام مراسمات برنامه ریزی شده و رزرو هتل ها برای سال 2016 لغو شده است.

    عبدالله تونچدمیر، رئیس اتحادیه گردشگری حوزه دریاچه وان ترکیه هم گفت، بخش گردشگری این منطقه دوران سختی را سپری می کند و حتی یک هتل برای شش ماهه نخست 2016 در حوزه وان رزرو نشده است.

    وی افزود: « در سال 2014 847 هزار و 375 گردشگر و در سال 2015، 912 هزار و 610 گردشگر به وان سفر کردند، اما امسال هیچ گردشگری نداشته ایم.»

    وی افزود، در دوره فرآیند حل اختلافات هتل ها از سوی گردشگران رزرو می شد، اما الان فقط 10 درصد از ظرفیت هتل ها پر است و آنها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

    «حتی همسایگان ما از ایران هم به اینجا نمی آیند، زیرا درگیری ها تنها در حال بدتر شدن است. این ما را می ترساند. تنها امید ما دستیابی به صلح است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار