مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد:

برداشت سالانه ۲.۷ میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های تهران

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از برداشت سالانه بیش از ۲.۷ میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی دشت‌های این استان خبر داد.

برداشت سالانه ۲.۷ میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران، دارای پهنه دشتی با وسعت 4 هزار و 583 کیلومتر مربع، مشتمل بر دشت‌های تهران – کرج، ورامین، هومند – آبسرد، فیروزکوه، دماوند، قطعه چهار، مبارکیه و بخشی از ایوانکی است.

    وی افزود: تخلیه و برداشت سالانه بالغ بر 2 میلیارد و 723 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی از این دشت‌ها، سبب کسری حجم مخزن سالانه 156 میلیون متر مکعبی و افت مستمر تراز آب زیرزمینی در آبخوان تمام دشت‌های استان شده است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به میزان افت سالانه منابع آب زیرزمینی تصریح کرد: متوسط افت سالانه 2.2 متری در آبخوان دشت هومند – آبسرد و یا 1.34 متری در آبخوان دشت ورامین از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد پدیده‌هایی نظیر فرونشست زمین و گسترش هر ساله آن، سبب کاهش مداوم پتانسیل منابع آب زیرزمینی استان تهران شده است.

    بختیاری یادآور شد: بر همین اساس و با توجه به وضعیت نگران کننده منابع آب زیرزمینی، آبخوان دشت‌های هومند – آبسرد، ورامین و تهران – کرج جزء محدوده‌های ممنوعه بحرانی و بقیه دشت‌های استان جزء محدوده‌های بحرانی توسعه منابع آب زیرزمینی قرار دارد.

    وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بارش در استان تهران، بیان کرد: با بارش اولین برف سال جاری در مورخ 17 آذرماه، متوسط بارش آذر ماه در محدوده عملکرد استان تهران به 3.5 میلی‌متر رسید که نسبت به بارندگی 32 میلیمتری سال گذشته و 21.8 میلیمتری متوسط بلند مدت، به ترتیب با کاهش 89 و 84 درصدی مواجه بودیم.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خاتمه گفت: بیشترین بارش مربوط به ایستگاه باران سنجی امامزاده داود با مقدار 9.5 میلیمتر و کمترین بارش مربوط به ایستگاه باران سنجی باقرآباد ورامین با مقدار یک میلیمتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار