مدیران خودروعصر اعتبار

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خصوصی می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این شرکت جزو فهرست‌ شرکت‌های آماده واگذاری است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از دولت بابت فعالیت‌های خود طلب داریم.

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خصوصی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، امروز در حاشیه نمایشگاه حمل‌ونقل، مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

    حسینی اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صددرصد دولتی و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و عمده فعالیت آن انجام کنتر‌ل‌های کیفی و مقاومت مصالح در پروژه‌های عمرانی، آزادراه‌ها، جاده‌ها، بزرگراه‌ها، ساخت‌وسازها، باند فرودگاه و امثال آن است.

    وی اظهار داشت: در شرکت آزمایشگاه فنی و مهندسی مکانیک خاک مهندسان مشاور عمدتاً‌ در حوزه راه و فرودگاه فعالیت می‌کنند، مطالعات بهسازی راه‌ها، و مدیریت نگهداری راه‌ها و فرودگاه‌ها را برعهده داریم.

    مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با آزمایشگاه‌های مربوطه در حوزه‌های جاده‌ای با سازمان راهداری همکاری می‌کنیم و در بخش نگهداری راه‌ها و نظارت جهت اجرای پروژه‌ها و کنترل کیفی فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

    حسینی گفت: این شرکت 2500 نفر پرسنل دارد و در 31 استان شعبه داریم، قدمت شرکت 60 سال است و سالانه 250 میلیارد تومان گردش مالی داریم و درآمد هزینه‌ای هستیم.

    وی با تأکید براینکه ضرورت دارد آزمایشگاه‌های خصوصی کنترل فنی و مکانیک خاک از سوی بخش دولتی نظارت شود، بیان داشت: ما بر آزمایشگاه‌ها نظارت داریم و از مرحله اخذ گواهینامه تا نظارت بر اجرا فعالیت می‌کنیم. در این زمینه متأسفانه برخی آزمایشگاه‌های خصوصی بدون نظارت دقیق فعالیت می‌کنند.

    مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  درباره خصوصی‌سازی آزمایشگاه مکانیک خاک گفت که ظرف چند روز گذشته 30 درصد سهام شرکت آزمایشگاه به سهام عدالت اختصاص یافت که مجدداً از سهام عدالت به خودمان برگشت داده شد و فعلاً صددرصد سهام آزمایشگاه در اختیار ما و دولتی است اما قرار است در قالب خصوصی‌سازی واگذار شود.

    حسینی تأکید کرد: تا زمانی که جایگاه حاکمیتی نظارت بر بخش خصوصی وجود نداشته باشد واگذاری آزمایشگاه اشتباه است.

    وی همچنین یادآور شد: شرکت آزمایشگاه در قطعات مختلف پروژه آزادراه تهران - شمال حضور دارد و کنترل رویه‌های بتنی را انجام می‌‌دهیم.

    مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: حدود 85 درصد هزینه‌های شرکت، هزینه‌های پرسنلی است و در سال گذشته طبق اسناد مالی 5 میلیارد تومان سود داشته‌ایم.

    حسینی با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه جزو فهرست‌ شرکت‌های قابل واگذاری است، گفت:‌حدود 150 میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار