مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جزئیات احداث ۴ قطار حومه‌ای توسط شرکت عمران

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه قطار حومه‌ای برقی تهران-اندیشه احداث می‌شود، گفت: پروژه برقی حومه‌ای تبریز-سهند، تهران-پردیس و شیراز-صدرا جزء اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید است.

جزئیات احداث ۴ قطار حومه‌ای توسط شرکت عمران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی امروز در نشست نمایشگاه حمل و نقل اظهارداشت: سیاست شهرهای جدید ابتدا با هدف تمرکز و تراکم‌زدایی از کلان‌شهرها به عنوان سیاست اصولی انتخاب شد تا امکان ارتقای کیفیت زندگی را فراهم کند.

    وی ادامه داد: ارتباطات از وجوه اصلی تعریف مناطق کلان‌شهری است و شدت ارتباطات حومه و شهر ما در حوزه و حدود مناطق کلان‌شهری را مشخص می‌کند. مثلاً در شرق تهران پس از بومهن و یا در جنوب تهران پس از پرند ترافیک کاهش می‌یابد و این حدود را مشخص می‌کند.

    طاهرخانی ادامه داد: طرح‌های جدید در مناطق کلان‌شهری و بابت تراکم‌زدایی انتخاب شدند، ارتباطات و حمل و نقل از وجوه محوری شرکت عمران شهرهای جدید است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید پس از الحاق راه و مسکن از وحدت سیاست‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی برخوردار است.

    طاهرخانی ادامه داد: در حمل و نقل شهرهای جدید 3 وجه را دنبال می‌کنیم که یکی حمل نقل آزادراهی نظیر آزادراه تهران-پردیس است.

    وی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید آزادراه تبریز-سهند را در دستور کار قرار داد و تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، این آزادراه نقش موثری در کاهش تلفات سوانح رانندگی و مسائل کلان‌شهر تبریز دارد.

    طاهرخانی گفت: در اجرای طرح‌های آزادراهی با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همکاری می‌کنیم.

    وی افزود: کنار گذر غربی اصفهان نیز با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید احداث و شهر جدید مجلسی به آن اضافه می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در آزادراه آبیک-چرمشهر در حال رایزنی هستیم تا دسترسی پرند به این آزادراه کامل شود.

    وی افزود: آزادراه مشهد-گلبهار-چناران نیز از کنار شهر جدید گلبهار می‌گذرد و به آن وصل می‌شود.

    طاهرخانی با بیان اینکه اختلال در حوزه حمل و نقل کارکرد شهرهای جدید را کاهش می‌دهد، گفت: به عنوان مثال اختلال در حمل و نقل غرب تهران موجب شده است هشتگرد با کمترین استقبال مواجه شود.

    وی حوزه ریلی را یکی دیگر از وجوه فعالیت شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد و گفت: متولی احداث قطارهای برقی حومه‌ای شرکت عمران شهرهای جدید است. هم‌اکنون قطار برقی حومه‌ای کرج-هشتگرد در مراحل نهایی است و ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: قطار برقی حومه‌ای اصفهان-بهارستان در مرحله قرارداد ریل‌گذاری و ساخت ایستگاه‌ها با مشارکت عمومی-خصوصی است و در حوزه ایستگاه‌ها در مراحل فراخوان جذب شریک هستیم.

    وی ادامه داد: قطار برقی حومه‌ای فولادشهر-اصفهان نیز در دست مطالعه است همچنین قطار برقی حومه‌ای مشهد-گلبهار به طول 40 کیلومتر در حال اجراست و مسیر آزاد شده است؛ در این پروژه 180 میلیون یورو فاینانس به تائید شورای اقتصاد رسید که با نهایی شدن آن پروژه سرعت می‌گیرد.

    وی افزود: همچنین در پرند خط 8 متروی تهران که تا فرودگاه امام آمده است به این شهر جدید متصل خواهد شد اما اتصال فرودگاه امام به پرند در اولویت شهرداری نیست در حالیکه در پرند ابنیه کاملاً اجرا و در بخش‌هایی از مسیر ریل‌گذاری انجام شده است.

    وی افزود: ایستگاه پرند نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ همچنین در حوزه 2 خطه کردن تهران-پرند با شرکت راه‌آهن مشارکت می‌کنیم؛ شرکت عمران 135 میلیارد تومان از منابع داخلی به راه‌آهن کمک می‌کند تا دوخطه سازی اجرا شود البته در حال حاضر 11 رام قطار بین تهران تا پرند در حال حرکت است.

    وی با تاکید بر اینکه قطار حومه‌ای برقی تهران-اندیشه در دستور کار است، اظهارداشت: منتظر تأمین اعتبار هستیم تا پروژه برقی حومه‌ای تبریز-سهند، تهران-پردیس و شیراز-صدرا که جزء اولویت‌هاست اجرا شود.

    وی افزود: مطالعات مترو تهران-پردیس نیز به طور کامل انجام شده است و در ردیف‌های متفرقه بودجه اعتبار محدودی برای آن در نظر گرفته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی