مدیران خودروعصر اعتبار

پیگیری رالی صعود شاخص با طعم سیمان و ساختمان

عصر ساختمان- با انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت مسکن در آینده ای نزدیک، امروز گروه انبوه سازی و صنایع وابسته به کمک شاخص آمدند.

پیگیری رالی صعود شاخص با طعم سیمان و ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، در پایان معاملات امروز، شاخص با افزایش 113 واحدی به عدد 95590 رسید. در بازار امروز یک میلیارد و 196 میلیون برگه سهم با ارزش 2602 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

    در این بین بازگشای نماد پالایشگاه تهران با تعدیل مثبت 44 درصدی که سود هر سهم خود را از  416 به 597 ریال افزایش داده است، توانست بیشترین تاثیر مثبت بر بازار را داشته باشد.بعد از آن نمادهای خودرو و فولاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند.

    اما در مقابل گروه محصولات شیمیایی و برق و گاز و دارویی بیشترین تاثیر منفی بر بازار را داشتند.نمادهای لسرما، شدوص و مرقام بیشترین کاهش قیمت را به خود دیدند.

    در ادمه روند دیروز بازار که گروه خودرو با انتشار خبر طرح تجدید ارزیابی توانست لیدر بازار باشد، امروز نیز این گروه بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشت.

    هچنین با انتشار اخباری مبنی بر افزایش غریب الوقوع قیمت مسکن، گروه انبوه سازی و سیمانی و گچ و آهک نیز با اقبال از سوی سرمایه گذران روبرو شدند تا پس از یک دوره رکود طولانی مدت ، رنگ صف خرید را به خود ببینند. البته از دید بلند مدت خیلی نمی توان به رشد این گروه امیدوار بود چرا که افزایش تقاضا در این گروه زمانی قوت می گیرد که افزایش قیمت حامل های انرژی از سوی مجلس تصویب نشود.در غیر این صورت با افزایش قیمت حامل های انرژی ، گروه ساختمانی و سیمانی مجددا وارد کما خواهند شد.

    از سوی دیگر در گروه قند و شکر نیز شاهد افزایش تقاضا بودیم.این روزها و با قوت گرفتن بحث ممنوعیت واردات شکر و همچنین افزایش تولید در کاشت نوبت دوم چغندرقند، توجه سرمایه گذاران به این بخش بیشتر شده است.

    در معاملات امروز همچنین گروه حمل ونقل نیز که متاثر از درج خبر برای دو نماد مطرح این گروه یعنی حسینا و حتاید بود، با افزایش تقاضا روبرو شدند. در پی انتشار خبر توافق 5ساله جهت واگذاری اپراتوری بندر شهید رجایی به دو شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و تایدواترخاورمیانه ، نماد معاملاتی این دو شرکت امروز با افزایش تقاضا مواجه شدند تا جایی که حتاید با صف خرید 3 میلیونی پیشتاز گروه حمل و نقل شد.

    اما یک خبر سیاسی که می  توانست جو منفی بر بازارامروز حاکم کند، با بی توجهی فعالان بازار کاملا بی اثر شد و آن هم سخنان بی پایه و اساسی بود که ترامپ دیشب در سخنرانی خود درباره استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا به ایران نسبت داد. وی توافق هسته ای با ایران را یک توافق جامع بد خواند و گفت به خاطر همین موضوع برجام را تایید نمی کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار