مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران:

تراز عملیاتی شهرداری تهران در سال ۹۷ مثبت خواهد بود

عصر ساختمان- مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: براساس پیش بینی های انجام شده در بودجه سال ۹۷ تراز عملیاتی شهرداری تهران مثبت خواهد بود.

تراز عملیاتی شهرداری تهران در سال ۹۷ مثبت خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی پندار با بیان اینکه در بودجه سال 97 بیشتر روی درآمدهای شهرداری تکیه می شود، تصریح کرد: تعدادی از سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه شهرداری تهران درآمدهایی دارند که تاکنون میزان آن شفاف نبوده و این درآمد به حساب این سازمان ها و شرکت ها واریز می شده، در صورتی که نتیجه فعالیت و براساس خدمات ارائه شده آنها نبوده است.


    وی افزود: برای مثال سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طریق فروش آرم که وظیفه حاکمیتی شهرداری تهران است درآمدهایی دارد که باید به خزانه شهرداری وارد شود.


    پندار اضافه کرد: سازمان زیباسازی نیز باید درآمدهای حاصل از اجاره تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر را به خزانه کل شهرداری تهران واریز کند؛ زیرا این درآمد نتیجه خدمات سازمان زیباسازی نیست بلکه نمای شهر تهران است که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.


    وی با اشاره به ایجاد اداره کل خزانه داری شهرداری تهران تا پایان امسال گفت: این درآمدها به همان خزانه کل واریز و براساس نظر شهردار تهران نیز ردیف درآمد هزینه برای آنها ایجاد می شود.


    مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران یادآور شد: در تبصره های بودجه ذکر می شود که این ردیف درآمد هزینه است و متناسب با تحقق منابع عمومی که به خزانه واریز می شود هزینه های شرکتها تأمین خواهد شد.


    وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب قسمت درآمدی شهرداری تهران نسبت به سنوات گذشته تقویت خواهد شد. پندار تصریح کرد: اینکه درآمد سازمان ها و شرکتها به حساب سازمان ها واریز و درآمد و هزینه از هم کم شود نشان دهنده سودی خواهد بود که باید مالیات آن پرداخت شود درصورتی که این درآمد در نتیجه خدمات این سازمان ها و شرکت ها نیست.


    پندار تأکید کرد: علیرغم اینکه براساس ماده 6 قانون برنامه پنج ساله ششم بیش از 2 هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری تهران از محل مالیات برارزش افزوده کاهش پیدا کرده که از جمله درآمدهای پایدار شهرداری تهران بوده است، براساس تدابیر اتخاذ شده که برای سال آینده در نظر گرفته شده، ردیف های هزینه ای درحداقل ممکن کاهش پیدا می کند.


    وی با بیان اینکه با سیاست های اتخاذ شده درآمدها بیش از سال گذشته پیش بینی می شود، تصریح کرد: بنابراین براساس آنچه در بودجه سال 97 در نظر گرفته شده، تراز عملیاتی شهرداری تهران مثبت خواهد بود.


    مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در ادامه گفت: در قسمت منابع بودجه سال 97 یکی از تکالیف شهرداری تهران این است که حداقل 25 درصد از درآمدهای شهرداری پایدار باشد.


    وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده کاهش اعتبارات شهرسازی (فروش تراکم مازاد در حد قانونی، تغییر کاربری و ...) پیش بینی شده است.


    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران، به گفته وی این اقدام به منظور جلوگیری از فروش تراکم یعنی واگذاری دارایی های سرمایه ای به گونه ای که در سنوات گذشته بوده انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار