مدیران خودروعصر اعتبار

پایان کار بناهای آسانسور دار در گرو تایید استاندارد

عصر ساختمان:مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: ساختمان های دارای آسانسور تنها به شرط داشتن گواهینامه ایمنی آسانسور پایان کار می گیرند.

پایان کار بناهای آسانسور دار در گرو تایید استاندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید سعید میرنظامی مدنی، خاطرنشان کرد: پیشتر شهرداریها برای ارائه پایان کار به ساختمان های دارای آسانسور، تاییده اداره استاندارد را از مالک ساختمان مطالبه نمی کردند.
    وی افزود: ولی هم اینک ارائه تاییده آسانسور امری الزامی بوده و این تاییدیه پس از ورود شرکتهای نصب آسانسور در سامانه و ارائه درخواست و در ادامه مراجعه و بررسی شرکتهای بازرسی از آسانسور صادر می شود.
    وی تصریح کرد: در این باره بیشتر شهرداریها با اداره استاندارد همکاری لازم را دارند ولی شهرداری های تویسرکان و اسدآباد به این موضوع توجهی ندارند.
    مدیرکل استاندارد همدان گفت: الزامی نبودن دریافت تاییده از استاندارد موجب شده بود که بازرسی نسبت به عملکرد آسانسورها صورت نگیرد و کسی هم در صورت بروز مشکل پاسخگو نبود.
    میرنظامی افزود: بی توجهی به مولفه های استاندارد موجب بروز حوادثی نظیر سقوط بهره برداران از آسانسور در چهاک آسانسور، گیر کردن داخل کابین یا نصب نکردن سیستم برق اضطراری و گیرکردن فرد داخل آسانسور موقع قطع برق شده بود.
    وی درباره علت راه اندازی سامانه برای ثبت درخواست بازرسی از آسانسور توضیح داد: پیشتر نصابان آسانسور حضوری به شرکت بازرسی مراجعه کرده که تداوئم این امر موجب بروز اشکالاتی شده که نمونه آن رفاقت متقاضی و بازرس و آسیبهای ناشی از آن است.
    وی افزود: با ثبت درخواست در سامانه این حلقه رفاقت حذف شده و سامانه هم بصورت سیستمی سفارش را به شرکت های بازرسی ارجاع می دهد.
    مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: در 9 ماه گذشته پس از بازرسی های به عمل آمده از آسانسورهای نصب شده در سطح استان، 432 گواهی تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور توسط این اداره کل صادر شده است.
    میرنظامی مدنی تاکید کرد: اداره استاندارد در زمینه تایید عملکرد و ایمنی آسانسورها نگاه آماری ندارد اما تا زمانی که ساختمان سازی و بلندمرتبه سازی در استان وجود داشته باشد مجوز صادر می کند.
    وی با بیان اینکه مطابق الزامات استاندارد ملی و دستورالعمل های سازمان ملی استاندارد، گواهی ایمنی صادره شده توسط شرکت های بازرسی تایید صلاحیت استاندارد یک سال اعتبار دارد و آسانسورهای در حال بهره برداری، باید تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار بگیرند.
    وی توصیه کرد: مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور برای اطمینان از ایمنی آسانسورها با شرکت های نصاب در خصوص سرویس و نگهداری مستمر آسانسورهای خود همکاری داشته باشند در غیر اینصورت مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده آنان خواهد بود.
    حدود هفت شرکت بازرسی آسانسور و 30 شرکت نصب آسانسور در همدان فعال است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار