مدیران خودروعصر اعتبار

خدمات شهری ویترین شهرداری تهران است

عصر ساختمان- رئیس سازمان بازرسی با اشاره به اهمیت حوزه خدمات شهری در رصد لحظه ای حوادث و رویدادهای شهری عنوان داشت: این مجموعه به عنوان ویترین شهرداری تهران و چشم بینای سازمان بازرسی است.

خدمات شهری ویترین شهرداری تهران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد جواد شیرازی درجلسه شورای مدیران بازرسی حوزه خدمات شهری گفت: حوزه خدمات شهری   یکی از مهمترین بخشهایی است که بصورت مستمر در شهرداری تهران انجام وظیفه می کند و فعالیت های این مجموعه توسط مردم به طور ملموس رصد می شود.

    شیرازی اظهار داشت: اهمیت خدمات شهری و سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه این حوزه همچون آتش نشانی، جمع آوری پسماند و زباله، میادین، شهربان و سازمان بهشت زهرا (س) به جهت رابطه دو سویه با مردم است. در بسیاری از بخش ها همچون منابع انسانی اگر خطایی صورت گیرد شاید خیلی به چشم نیاید و مردم متوجه مضرات آن نشوند، اما خدمات شهری ویترین شهر و شهرداری تهران است و هر چقدر میزان خدمات بالاتر برود رضایتمندی شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

    رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: در شکل گیری یک شهر عنصر اصلی انسان است . مردم را اگر از حاکمیت هر کشوری بگیرند آن حاکمیت معنا و مفهومی ندارد. شهر و شهرداری نیز بدون وجود مردم معنا و مفهوم نخواهد داشت و این خدماتی که شهرداری به خصوص در حوزه خدمات شهری انجام می دهد با وجود مردم اهمیت می یابد.

    وی عنصر جلب اعتماد عمومی را نیاز اصلی جامعه دانست و افزود:  امروز سرمایه اجتماعی که یکی از عناصر آن همان اعتماد عمومی می باشد دچار خدشه شده است. وقتی به اعتماد عمومی خدشه وارد شود سرمایه اجتماعی نیز کم کم فرو می ریزد و فرو ریختن این سرمایه به معنای فرو ریختن ساختارهای یک نظام است.

    شیرازی وظیفه شهرداری را در این مقطع زمانی بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: جرم، فساد و تخلف اصلاً اسناد محرمانه ای نیستند و در صورت مشاهده باید افشا شود. زمان رودربایسی و ملاحظات کاری به جهت منافع شخصی گذشته است و این نگاه که بیان تخلف و اشتباه مسئولین را مساوی با سوء استفاده دشمن بدانیم اشتباه است. اگر الان کشور را آسیب شناسی کنیم باید بگوییم ما داریم تاوان عدم عمل به امر به معروف و نهی از منکر را می دهیم.

    رئیس سازمان بازرسی با طرح این سؤال که چرا گفته می شود کشور های موفق در جهان عنصر موفقیت شان شفاف سازی بوده است؟ گفت: واقعیت امروز جامعه ما این است که اصحاب قدرت و ثروت با هم پیوند خورده اند و می توانند در جریانهای سیاسی مختلف فعالیت کنند. آنها کاملا منافع مشترک دارند و در راستای  منافع خود سعی می کنند که شفاف سازی شکل نگیرد. در همین راستا یکی از بحث های جدی دکتر نجفی شهردار محترم تهران که مورد حمایت ما نیز می باشد این است که مردم به روشنی در جریان مجموعه قراردها، مناقصه ها و مزایده ها قرار بگیرند.

    شیرازی بازرسی را به معنای چشم بینا و اقدام به هنگام دانست و تصریح کرد: اگر در بازرسی به فعالیت ها بر اساس قائده و وظیفه حرفه ای عمل شود و به لحاظ کار حرفه ای، حرمت ها و کرامت انسان ها حفظ گردد و حق و نا حقی صورت نگیرد، آن گاه می توانیم بگوییم که ریل را در مسیر اصلی خود قرار داده ایم و این راه بهشت است .  

    وی ضمن تاکید بر آسیب شناسی هر یک از حوزه های شهری از مدیران بازرسی خواست تا حوزه های کاری خود را مورد ارزیابی قرار دهند و پس از آسیب شناسی مشکلات، با تشکیل اتاق فکر و طرح پیشنهادات، راهکارهای لازم را ارائه نموده و به بازبینی و اصلاح آسیب ها بپردازند.

    رئیس سازمان بازرسی با اشاره به بالا بودن حوزه اقتدار و نظارت سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت:  بازرسان بهترین کسانی اند که می توانند برای اصلاح فرایندها پیشنهاد بدهند و موجبات پویایی، انرژی و حرکت رو به جلو در سیستم را فراهم آورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو