مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۷ خبر داد:

ایجاد شعبه دوم سرای ابریشم در منطقه

افتتاح بزرگترین شهربانوی پایتخت در دو طبقه

عصر ساختمان:رضا نگهبان از ایجاد شعبه دوم سرای ابریشم در منطقه و افتتاح بزرگترین شهربانوی پایتخت در منطقه ۷ خبر داد.

ایجاد شعبه دوم سرای ابریشم در منطقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از آریا، بازدید از موزه رضا عباسی، شهدای گمنام میدان امام حسین(ع)، مجموعه ورزشی ساعی و مجموعه فرهنگی ورزشی آموزشی شهربانو از برنامه‌های شبگردی شب گذشته خبرنگاران شهری در منطقه 7 بود.
    در این برنامه که ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در میدان امام حسین (ع) آغاز شد ؛ دکتر رضا نگهبان شهردار منطقه 7  شب گذشته از  ایجاد سرای ابریشم  در منطقه 7 خبر داد و اظهار داشت:در حال حاضر یک سرای ابریشم در منطقه 12 داریم که ما می‌خواهیم شعبه دوم آن را با 3700 متر در منطقه خودمان ایجاد کنیم.
    وی افزود:می‌خواهیم میدان امام حسین(ع) را به مرکزی تجاری تبدیل کنیم، زیرا پتانسیل‌های بسیاری مانند اتوبان و مترو وجود دارد.همچنین خط 6 که طولانی‌ترین خط خاورمیانه خواهد بود نیز ایستگاهی در منطقه خواهد داشت.
    وی همچنین اضافه کرد:یکی از محورهای توسعه ما، محور دماوند است؛ دماوند از معدود محورهایی است که ماده 5 شهرسازی اجازه ساخت 11 طبقه را در آن داده است و می‌تواند در آینده یکی از محورهای اقتصادی کلان شهر تهران باشد.

    تبدیل میدان امام حسین(ع)به راسته‌ای فرهنگی
    نگهبان با اشاره به پیاده‌راه‌سازی میدان امام حسین(ع)، اظهار کرد:تغییرات در این میدان با هدف تبدیل آن به مرکز آیینی شهر تهران صورت گرفت.
    وی افزود:یکی از پرچالش‌ترین و پرآسیب‌ترین مناطق تهران، حومه میدان امام حسین(ع)است؛ بالاخص به لحاظ فروش مواد مخدر و مشروبات غیرمجاز.ما برای اینکه با این آسیب برخوردی جدی کنیم، تیمی تشکیل دادیم متشکل از منطقه 7، 12 و 13 تا این راسته را تبدیل به راسته‌ای فرهنگی سازیم.در حال حاضر در داخل منطقه 7 و در محل ورود پیاده‌راه در میدان امام حسین(ع)، پایگاه بسیج مستقر شده است که می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی باشد.
    وی با بیان اینکه این محدوده زمانی می‌تواند فعال شود که ساخت و ساز در آن رونق بگیرد، گفت: برای رسیدن به اهدافمان، فاصله زیادی داریم؛ رکود در اینجا هم حاکم بوده با این حال ما در دو سال گذشته توانستیم راسته دماوند را عقب‌نشینی دهیم که هزینه زیادی برای ما داشت.

    باز شدن محور خیابان 17 شهریور ما را دچار آسیب می‌کند
    وی در ادامه در خصوص احتمال  تصمیم شورای اسلامی شهر تهران به بازگشایی پیاده‌راه خیابان 17 شهریور نیز گفت:معتقدم باز شدن محور خیابان 17 شهریور تصمیم درستی نیست و ما را دچار آسیب می‌کند و تمام تلاش ما این است که شورا را متقاعد کنیم که این اتفاق نیفتد؛ والا تمام برنامه‌ریزی‌های ما به هم می‌ریزد.
    وی تصریح کرد:قرار است در میدان حسین(ع)زندگی را به مردم بازگردانیم و این اتفاق نمی‌افتد؛ مگر با یک نقشه راه. الان این نقشه راه را داریم و در این راستا حرکت می‌کنیم.
    شهردار منطقه 7 افزود: قرار است در ضلع شمالی همه تالارهای عروسی را تقویت کنیم. در آینده نیز اجازه می‌دهیم مغازه‌های پیاده‌راه، صندلی‌های خود را در پیاده‌راه بگذارند و از مردم پذیرایی کنند.

    افتتاح بزرگترین شهربانوی تهران در دو طبقه
    در این برنامه شبگردی حیدری معاون اجتماعی منطقه 7 نیز در خصوص مجموعه شهربانو در این منطقه که به زودی افتتاح می شود ، گفت:در تعاملات شهرداری و ناجا، این مجموعه در اختیار شهرداری قرار گرفت و بعد از نظرات متعدد، به این نتیجه رسیدیم که این فضا تبدیل به مجموعه فرهنگی ورزشی آموزشی شهربانو شود.
    وی ادامه داد:تهران 14 مجموعه شهربانو دارد و اینجا بزرگترین مجموعه شهربانوی تهران با 4900 متر مساحت در دو طبقه خواهد بود.حیدری با اشاره به ویژگی‌های منطقه 7 گفت:این منطقه بافتی متراکم، سنتی و جمعیتی مسن دارد؛ لذا مجموعه ویژه بانوان در آن ضروری است.
    به گفته معاون اجتماعی منطقه 7 این مجموعه با هماهنگی با دفتر شهردار، طی 10 روز آینده افتتاح خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار