مدیران خودروعصر اعتبار

هجوم خریداران تهرانی برای زمین در حومه مشهد و طرقبه

عصر ساختمان:شنیده ها حاکی از این است که خریداران تهرانی برای زمین های مشهد و ییلاقات در حال افزایش است.

هجوم خریداران تهرانی برای زمین در حومه مشهد و طرقبه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پرستوها، با ارائه تسهیلات جدید مسکن و زمین از سوی بانک ها موجی از خریدهای مسکن و زمین به سمت مشهد و ییلاقات اطراف آن آغاز شده است که در متراژ بالا اقدام به خرید زمین می کنند.

    در شرایطی که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان بازار مسکن تداوم وضعیت نیمه اول سال جاری را برای 6 ماهه دوم سال پیش‌بینی می‌کنند، واسطه‌های بازار ملک «مشاوران املاک» از تغییر مسیر معاملات خرید و فروش طی روزهای گذشته خبر می‌دهند.

    اواخر مهر ماه، با پیشنهاد بانک مسکن و موافقت شورای پول و اعتبار، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از 35 میلیون به 60 میلیون تومان در تهران، 50 میلیون تومان در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر و 40 میلیون تومان در سایر شهرها، تصویب شد که با محاسبه 10 میلیون تومان وام جعاله، تسهیلات خرید مسکن در این شهرها به ترتیب به 70، 60 و 50 میلیون تومان رسید.

    همزمان با این مصوبه و در شرایطی که اغلب کارشناسان مسکن، تداوم رکود در بازار معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند اما، مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف شهر تهران می‌گویند: هم‌اکنون دو موج تازه از ورود متقاضیان خرید مسکن به بنگاه‌ها آغاز شده که یکی از این دو موج تحت تاثیر افزایش سقف تسهیلات خرید طی روزهای اخیر است.

    مشاوران املاک از نبود علائم قطعی و قابل استناد برای افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های پیش‌رو یعنی تا پایان سال جاری خبر می‌دهند.

    به گفته آنها اگر چه ایجاد دو موج تازه تقاضا در بازار مسکن منجر به رونق نسبی بازار معاملات به خصوص در بخش خرید و فروش واحدهای کوچک متراژ می‌شود، اما هیچ دلیل مستحکمی وجود ندارد که در نتیجه این رونق قیمت مسکن هم با افزایش محسوس مواجه شود.

    وجود انبوه واحدهای فروش نرفته در بازار مسکن، نبود قدرت خرید و تسهیل شرایط خرید مسکن از طرف سازندگان برای فروش هرچه سریع‌تر واحدها به متقاضیان مهم‌ترین دلایلی است که مشاوران املاک در خصوص عدم افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های پیش رو (نیمه دوم سال 94) به آن استناد می‌کنند.

    یکی از مشاورین املاک طرقبه به خبرنگار ما گفت: اکثر زمین ها مورد تقاضای خریدارن بالای 10 هکتار است که برخی برای دریافت تسهیلات صنعتی و برخی برای دریافت تسهیلات کشاورزی می باشد.

    پس از این انتظار می رود پول ها و نقدینگی مردم از سکه ، طلا و سهام های شرکت ها به مست بازار زمین و  مسکن روانه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار