مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مهندسان عضو نظام مهندسی زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی تکمیلی قرار گرفتند

عصر ساختمان- سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای اولین بار اعضای خود را بصورت بی نام تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای تکمیلی قرار داد.

مهندسان عضو نظام مهندسی زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی تکمیلی قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، به اطلاع اعضای محترم سازمان می رساند به همت اعضای محترم هیأت مدیره و معاونت توسعه سرمایه مهندسی برای اولین بار پوشش بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای تکمیلی مهندسان عضو پس از برگزاری مناقصه و انجام تشریفات قانونی، تأمین گردید. کلیه اعضای سازمان که دارای پروانه اشتغال به کار معتبر می باشند تحت پوشش این بیمه نامه تکمیلی خواهند بود.(جزئیات بیشتر متعاقباً اعلام خواهد شد)

    نکاتی از مشخصات بیمه مسئولیت مدنی تکمیلی حرفه‌ای اعضاء سازمان استان:

        پوشش بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای تکمیلی مهندسان بی نام است و نیازی به ثبت نام اعضاء محترم سازمان بصورت حضوری یا غیرحضوری ندارد.
        هزینه صدور بیمه ‌نامه توسط سازمان استان پرداخت گردیده و نیازی به پرداخت هزینه توسط اعضاء محترم نمی باشد.
        این بیمه نامه جایگزین بیمه نامه های مسئولیت گروهی که در سالهای گذشته هزینه آن توسط اعضاء سازمان پرداخت می گردید، شده است.
        اعضاء محترم سازمان ، می بایستی همانند روال معمول، نسبت به دریافت پوشش های بیمه های مسئولیت مدنی انفرادی خود رأساً اقدام نمایند، و در صورت عدم کفایت پوششی بیمه‌ای مذکور در مراجع ذیصلاح قضایی و یا عدم ایفای احتمالی تعهدات بیمه‌گر در زمان صدور رای قطعی دادگاه این بیمه نامه به عنوان پوشش مکمل در این خصوص پوشش مورد نیاز را تامین خواهد نمود.
        زمان شروع بیمه نامه از تاریخ 09/09/1396 تا 09/09/1397 به مدت یکسال شمسی می باشد.
        ملاک پرداخت خسارت توسط بیمه‌گر ( جانی و مالی) برمبنای صدور رأی قطعی در محاکم ذی صلاح و مراجع قضایی و برمبنای درصد تقصیر تعیین شده در احکام صادره، بصورت یوم الاداء ، علیه بیمه شده می‌باشد.
        پوشش خسارت تبصره یک ماده 66 تأمین اجتماعی جزء تعهدات بیمه‌گر می‌باشد.
        محکومیت بیمه شده در محاکم قضائی به پرداخت نیم عشر دولتی، تحت پوشش این بیمه نامه می‌باشد .
        پوشش احتمالی افزایش دیه برای سال آتی( منتهی به انقضای بیمه نامه ) در سقف تعهدات بیمه گر بدون دریافت حق بیمه اضافی به عهده بیمه گر می باشد.
        برای کلیه فعالیت‌ها و پروژه‌های قبلی که طی 10 سال گذشته توسط هر یک از بیمه شدگان، در رشته‌های هفت‌گانه ساختمان و یا سایر موارد مرتبط با امور حرفه‌ای مهندسان و سایر بیمه شدگان، اعم از پروژه‌های تکمیل شده و یا تکمیل نشده که دارای پایان کار بوده و یا فاقد پایان کار باشند و یا هم اکنون در حال بهره برداری می‌باشند و یا سایر امور مرتبط، به شرط آنکه هیچگونه خساراتی برای بیمه شده تا قبل از تاریخ شروع قرارداد بیمه ثبت نگردیده باشد و نیز پروژه‌ها و فعالیت‌های جدیدی را که در مدت اعتبار بیمه نامه های مورد فراخوان به مدت یکسال شمسی باشد را تحت پوشش قرارداده و وفق تعهدات فوق الذکر جبران خسارت نمایندمشروط به آنکه وقوع حادثه مورد ادعا و یا منشأ اثر مورد ادعا در زمان اعتبار این بیمه نامه باشد.
        مرور زمان این بیمه نامه پنج سال می باشد.
         درصورتیکه اعتبار بیمه نامه منقضی گردد، کلیه ادعاهایی که بعد از گذشت پنج سال از انقضای بیمه نامه، در مراجع نظارتی و قضایی مطرح و منجربه محکومیت بیمه شده گردد درصورتیکه منشأ حادثه در زمان اعتبار بیمه نامه باشد مراتب در تعهد بیمه گر می باشد.
        طبق تفاهم نامه به عمل آمده با بیمه‌گر مهندسین محترم موظفند حداکثر ظرف پنج روز کاری از اطلاع وقوع حادثه مراتب را بصورت مکتوب به اطلاع سازمان برساند ، در غیر اینصورت پوشش مذکور بلا اثر خواهد بود.
        برای آگاهی از جزئیات تفاهم نامه پوشش بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران روی پیوست کلیک کنید.          پیوست 1           پیوست2

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو