مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله تهران (۱۰۱)

لرزش زمین در استان‌های تهران و البرز ساکن شد

عصر ساختمان- مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نبود پس لرزه در منطقه طی ۲ روز گذشته حاکی از وضعیت با ثبات و سکون لرزش زمین در استان های تهران و البرز است.

لرزش زمین در استان‌های تهران و البرز ساکن شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی بیت اللهی با بیان این که خوشبختانه در 2 روز گذشته هیچ پس لرزه ای در این مناطق به ثبت نرسیده است، افزود: زلزله 5.2 ریشتری ملارد یک زلزله فصلی بود و امیدواریم زلزله بزرگتری در منطقه رخ ندهد.

    این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: از 20 سال گذشته وقوع بیش از 100 زلزله در این منطقه به ثبت رسیده بود، اما در دو ماه اخیر منطقه (زون) غربی تهران تا ملارد حدود 50 زلزله ثبت کرده بود و اگر این لرزش ها به دقت بررسی شود ممکن است زلزله بزرگتری نیز در این منطقه رخ دهد.

    بیت اللهی بیان کرد: با این حال شرق، غرب و جنوب تهران از وقوع زلزله بی خطر نیستد و یک خطر بالقوه همواره منطقه را تهدید می کند.

    مدیربخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: معیار قضاوت متخصصان و کارشناسان دادها و اندازه گیری آنها است و ما نمی توانیم در این زمینه با قاطعیت حرف بزنیم که زلزله بزرگتری در راه است و یا کسانی که معتقدند که اصلا زلزله ای نخواهد امد و بر اساس حدس و گمان حرف بزنند.

    این مقام مسئول در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: با این حال در تهران حالت سکون و نبود لرزش زمین نشان از آرامش منطقه است و این احتمال وقوع یک زمین لرزه بزرگتری را در تهران ضعیف می کند.

    وی با اشاره به زمین لرزه اواخر آبان ماه امسال استان کرمانشاه بیان کرد: زلزله ای که در استان کرمانشاه رخ داد، نشان می دهد که باید شاهد پس لرزه های زیادی در منطقه باشیم و ثبت نشدن پس لرزه در استان تهران و البرز نشان آرامش زمین در این مناطق است.

    زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 دقیقه شامگاه 29 آذرماه تهران را لرزاند؛ این زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین و کانون آن در مرز استان تهران و البرز و در 3 کیلومتری ملارد در غرب استان تهران قرار داشت که در استانهای گیلان، البرز، قم، مرکزی و قزوین احساس شد.

    بر اثر این زمین لرزه که بیشتر در غرب استان تهران احساس شد، خطوط تلفن برخی مناطق تهران و کرج اختلال ایجاد شد و مردم سراسیمه و وحشت‌زده به خیابان ها هجوم بردند و بسیاری این شب تقریباً سرد را تا صبح در خودروهای خود سپری کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار