مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله تهران (۱۰۴)

برج‌ها معضل تهران در زمان وقوع زلزله؛ ۱۸ درصد ساختمان‌ها مقاومند

عصر ساختمان- رییس مرکز تحقیقات بتن (متب) با اعلام این‌که ۱۸ درصد ساختمان‌های تهران بتنی بوده و در برابر زلزله مقاوم هستند، گفت: مشکل ما در برج‌ها این است که به طور کامل بتنی نیستند و با سازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که این مقاومت در برابر زلزله را کاهش می‌دهد.

برج‌ها معضل تهران در زمان وقوع زلزله؛ ۱۸ درصد ساختمان‌ها مقاومند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مصطفی احمدوند در حاشیه بیستمین همایش زلزله و بتن در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: 20 ساله است که بر اساس چشم انداز 20 ساله پیشرفت علمی و دانش بتن فعالیت کرده‌ایم و مقررات و استانداردهای ملی را تدوین و به موسسه استاندارد ارائه کرده‌ایم.

    وی با بیان این‌که این استانداردها اجباری شده است، تصریح کرد: از بخش‌های مختلف از جمله وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی خواستیم تا به ما در این زمینه کمک کنند که نتیجه آن نگارش 27 استاندارد بوده است.

    وی با اشاره به این‌که این استانداردها ملی شده و اجباری است، افزود: سال گذشته کتاب استاندارد بتن،‌صنعت بتن و ساخت و ساز بتن به موسسه استاندارد تحویل شد.

    وی با یادآوری این‌که آخرین استاندارد مربوط به بتن‌های آماده است، اظهار کرد: نظام بازرسی بتن آماده، مصالح، شن و ماسه و ساخت و ساز بتنی ایمن تهیه شده و تمام استانداردها در درون آن نوشته شده است.

    رییس مرکز تحقیقات بتن با یادآوری این‌که استانداردهای مذکور حتی شامل تولیدکنندگان وسایل و تجهیزات حمل بتن می‌شود،‌ شورای توسعه استراتژی بتن با حضور دولتمردان،‌بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد به طور منظم تشکیل می‌شود که یکی از مسائل مورد تاکید در این شورا آموزش هیئت‌های علمی است. این هیئت‌ها هنوز در 20 سال گذشته زندگی می‌کنند و باید بیایند دوره های آموزشی را سپری کنند.

    وی همچنین با بیان این‌که زمان اجرای ساختمان‌های بتنی کمتر از ساختمان‌ها با سایر سازه‌هاست،‌، گفت: از یک سو هزینه ساخت ساختمان‌های بتنی کمتر است و از سوی دیگر  مقاومت این سازه ها در برابر زلزله بیشتر است.

    وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 18 درصد ساختمان‌ها تهران بتنی هستند ، افزود:‌ مشکل ما در برج‌ها این است که به طور کامل بتنی نیستند و با سازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که این مقاومت در برابر زلزله را کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار