مدیران خودروعصر اعتبار

سوله‌های مدیریت بحران پایتخت وضعیت مناسبی ندارند

عصر ساختمان- عضو شورایاری منطقه ۱۷ تهران گفت: در صورت بروز زلزله‌ای عمیق در تهران، امکانات و تجهیزات سوله‌های مدیریت بحران کفاف رسیدگی به حادثه دیدگان را نمی‌دهد.

سوله‌های مدیریت بحران پایتخت وضعیت مناسبی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصیب حسن زاده عضو شورایاری‌ منطقه 17 شهر تهران و مدرس مدیریت بحران شهرداری وضعیت فعلی سوله‌های مدیریت بحران را در صورت بروز زلزله ای عمیق در پایتخت، نامناسب خواند و اظهار کرد: در حال حاضر امکانات موجود در سوله‌های مدیریت بحران کافی نیست، این در حالی است که تهران نیز هر لحظه با یکی از بلایای طبیعی چون زلزله مواجه است.

    وی با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری شامگاه چهارشنبه(29 آذر ماه) ادامه داد: این زلزله نسبتاً شدید در حالی مردم پایتخت را به خیابان‌ها کشاند که هیچ گونه خسارت مالی به همراه نداشت و تنها به دلیل وحشت از زمین لرزه رخ داد و شهروندان را نگران و مضطرب کرد.

    عضو شورایاری‌ منطقه 17 شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر هیچ یک از سوله‌های مدیریت بحران پایتخت وضعیت خوبی ندارند و با توجه به جمعیت قابل توجه این شهر و وضعیت مسکن در بافت های مختلف شهری و فرسوده و نا ایمن بودن بسیاری از منازل مسکونی، این نگرانی به جا و طبیعی است.

    حسن زاده خاطرنشان کرد: تنها دقایقی پس از وقوع زلزله مردم منطقه 17 تهران همانند بسیاری از مردم پایتخت، به فضاهای عمومی آمدند و جمعیت قابل توجهی نیز در پارک ها حضور یافتند.

    وی اضافه کرد: منطقه 17 تهران دارای 3 باب سوله مدیریت بحران است و مرتضی مرادی شهردار ناحیه 2 منطقه 17 کار بازگشایی سوله‌ها را آغاز کرد و با برپایی چادرهای اسکان اضطراری، مردم و شهروندان که از وحشت زلزله به بیرون از منازل خود آمده بودند را اسکان داد.

    عضو شورایاری‌ منطقه 17 تهران تاکید کرد: در همان ساعات اولیه بیش از 2000 هزار نفر از شهروندان منطقه در چادرهای اسکان اضطراری مستقر شدند و اقلام ضروری میان آنان توزیع شد و سرویس های اجتماعی نیز، برای استفاده مردم آماده و تحویل آن‌ها شد.

    حسن زاده تصریح کرد: منطقه 17 شهر تهران در حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد و در صورت وقوع زلزله ای شدید که موجب تخریب واحد‌های مسکونی و خروج اضطراری مردم از خانه ها شود، به هیچ عنوان نمی توان حتی 20 هزار نفر از آنان را با تجهیزات فعلی موجود در سوله‌های مدیریت بحران، اسکان موقت داد و به آن‌ها خدمات رسانی کرد.

    وی اظهار کرد: مسئولان سوله‌های مدیریت بحران تهران موظف هستند که وسایل موجود در سوله‌ها را هر دوشنبه چک کرده و سلامت و کارآیی آن را مورد بازبینی قرار دهند و این مسئله در حال حاضر در سوله‌های مدیریت بحران منطقه 17 توسط مسئولان مربوطه دنبال می‌شود و مشکلی ندارد؛ تنها مسئله در کمبود امکانات و تجهیزات این مراکز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار