مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد

جزئیات تکمیل چهار آزادراه‌‌ با مبدأ قم برای تخلیه ترافیک تهران در شرایط اضطراری

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از هدف‌گذاری تکمیل چهار مسیر آزادراهی و بزرگراهی به عنوان رینگ کمربندی تهران و تخلیه سریع ترافیک خبر داد و گفت: تفاهمنامه احداث آزادراه جدید چرمشهر-‌بومهن-پردیس با بخش خصوصی امضا شد.

جزئیات تکمیل چهار آزادراه‌‌ با مبدأ قم برای تخلیه ترافیک تهران در شرایط اضطراری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، خیرالله خادمی امروز در نشست خبری در محل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: در راستای تسهیل تردد و سرعت عبور خودروها، افزایش ایمنی سیر و خصوصاً اجرای قوانین پدافند غیرعامل و همچنین تخلیه ترافیک تهران در شرایط بحرانی نظیر زلزله، ضرورت دارد مسیرهای خروجی تهران کاملاً باز باشد.

    وی ادامه داد: متأسفانه در کشور بسیاری از راه‌ها، آزادراه‌ها و حتی مسیرهای ریلی که از جنوب یا شرق و غرب به شمال و یا شمال‌شرق و شمال غرب می‌روند اول به وارد تهران شده و سپس توزیع می‌شوند،یعنی هر کس می‌خواهد به این مقاصد سفر کند باید اول وارد تهران شود و ساعت‌ها وقت خود را در ترافیک و مسیرهای طولانی تلف کند که این موجب بروز مشکلات برای مردم تهران و همچنین مسافران شده است.

    خادمی ادامه داد: تا پیش از این تنها کنارگذری که عبور ترافیک به سمت شمال، شرق و غرب انجام می‌داد اتوبان آزادگان بود که امروز به عنوان کمربندی شهر تهران شناخته می‌شود و در واقع هدایت ترافیک شهری را بر عهده دارد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: در این راستا هدایت ترافیک تهران از مبدأ قم در دستور کار قرار گرفت.

    خادمی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مذکور و توجه به مواضع پدافند غیرعامل و موضوع تخلیه ترافیک تهران در شرایط اضطراری، تکمیل چندین آزادراه در دستور کار قرار گرفته است تا بدین ترتیب رینگ کمربندی تهران باشند و ضمن آنکه با اجرای آنها ترافیک وارد شهر تهران نمی‌شود، در عبور خودروها شرایط مناسبی ایجاد شده و با کاهش مصرف سوخت و کاهش اتلاف وقت و افزایش زمان سیر مواجه هستیم.

    * انعقاد تفاهم‌نامه احداث آزادراه چرمشهر-‌بومهن-پردیس

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان کرد: در نمایشگاه حمل‌ونقل اخیر تفاهم‌نامه ساخت آزادراهی با سرمایه‌گذار به امضا رسید تا بدین ترتیب در مسیری 120 کیلومتری چرمشهر از طریق بومهن به پردیس متصل شود.

    خادمی ادامه داد: در این باره تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار به امضا رسیده است تا بدین ترتیب هیچ گونه ترافیکی به سمت شمال، شرق و غرب با احداث این آزادراه‌ها نداشته باشیم.

    * تکمیل چهار مسیر آزادراهی و بزرگراهی به عنوان رینگ کمربندی تهران و تخلیه سریع ترافیک

    وی بیان کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر به عنوان رینگ شرقی - غربی با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال احداث است که قطعه اول آن حد فاصل چرمشهر تا اتوبان تهران - قم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد؛ این آزادراه آبیک قزوین را به چرمشهر متصل می‌کند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: دومین مسیر آزادراهی، آزادراه حرم تا حرم از قم به مشهد مقدس‌ در حال احداث است و برخی از قطعات مسیر نیز تکمیل شده است.

    وی ادامه داد: بزرگراه قزوین - بوئین‌زهرا - ساوه نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با تکمیل آن یکی دیگر از رینگ‌های کمربندی تهران در راستای کاهش ترافیک، تکمیل شود.

    خادمی افزود: اتصال چرمشهر به بومهن و پردیس در قالب پروژه آزادراهی نیز همان گونه که اشاره شد، احداث می‌شود تا کریدور شمال - جنوب از حاشیه تهران به بزرگراه‌های فیروزکوه و هرات متصل شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: متأسفانه در حوزه تخلیه سریع ترافیک تهران چندان خوب عمل نشده است، در شب وقوع زلزله 5.2 ریشتری در استان تهران، خیابان‌های تهران قفل شد و این بدان دلیل است که خروجی‌های ما مسدود است؛ اگر این چهار مسیر آزادراهی و بزرگراهی تکمیل شود بخش زیادی از مشکلات ما در تخلیه تهران رفع خواهد شد.

    * احداث ادامه آزادراه همت تا کرج معطل نقدینگی و رفع معارض

    وی همچنین درباره احداث ادامه آزادراه همت تا کرج گفت: این مسیر 20 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن زیر بار عبور رفته است و با تکمیل آن تا حدود 30 درصد در اوایل افتتاح پروژه موجب کاهش ترافیک بین کرج و تهران خواهد شد.

    خادمی اظهار داشت: از نظر اجرایی و فنی مشکلی در احداث این مسیر آزادراهی نداریم اما مشکل اصلی آزادسازی اراضی و خرید 60 واحد مسکونی در مسیر آزادراه است که نیازمند 350 میلیارد ریال نقدینگی و البته گذشت زمان است زیرا تخلیه این منازل و اسباب‌کشی ساکنان به خانه‌ای دیگر حداقل 6 تا 8 ماه به طول می‌انجامد.

    * کاهش اعتبارات شرکت ساخت و مشکلات پروژه‌‌های عمرانی در سال‌های بعد

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همچنین به کاهش حدود 50 درصدی بودجه سال آینده شرکت ساخت و توسعه اشاره کرد و افزود: با کاهش اعتبارات و بودجه عمرانی اجرای پروژه‌ها کمی مشکل‌تر و زمان اجرا طولانی‌تر می‌شود اما از نظر فنی و اجرایی هیچ گونه کمبودی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو