مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه امروز شورای شهر تهران عنوان شد

وجود ۲۰۰ گود رها شده در پایتخت

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

وجود ۲۰۰ گود رها شده در پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به بیان نکته نظرات خود پرداختند و در ابتدا افشین حبیب زاده با بیان اینکه بررسی کمیسیون عمران نشان از نقاط قوت و ضعف در معاونت فنی و عمرانی دارد، گفت: متاسفانه در برخی از پروژه‌ها پیوست مطالعات رعایت نشده، به گونه‌ای که شاهد ساخت پروژه‌هایی همچون تونل توحید و پل صدر هستیم که بدون مطالعه کافی ساخته شده‌اند.

    وی با انتقاد از بودجه پیشنهادی برای معاونت فنی و عمرانی در سال 97 گفت: به دلیل پایین بودن ردیف بودجه این معاونت در اجرای پروژه‌ها عقب می‌ماند و این باعث هدر رفت منابع می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شهرداری به بودجه این معاونت در سال 97 توجه بیشتری داشته باشد تا شاهد نگهداشت بهتر شهر باشیم.

    وجود 200 گود رها شده در پایتخت

    وی با بیان اینکه متاسفانه 200 گود رها شده در پایتخت وجود دارد که به دلیل خطرات‌شان تدبیر ویژه می طلبد، گفت: شهرداری باید برای این مهم کاری کند.

    همچنین احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه تهران را باید برای مردم طراحی کرد نه خودروها، گفت: سندی در شورای شهر سوم تصویب شده که بر اساس آن مقرر شده است تمام پروژه‌های عمرانی پایتخت باید پیوست مطالعاتی داشته باشند اما متاسفانه می‌بینیم که در خصوص این مهم غفلت شده است.

    وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی باید طبیعت، فرهنگ و تاریخ تهران مد نظر قرار گرفته شود، گفت: نباید پروژه‌ها به گونه‌ای ساخته شود که همانند زیرگذر چهارراه ولیعصر مردم به زیر زمین فرستاده شوند و یا نباید پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که به مانند پل کریم خان از وسط بافت فرهنگی به یکدفعه سازه فلزی پل سر در بیاورد ، به نظر می‌رسد مطالعاتی در خصوص برداشته شدن این پل انجام شود.

    وی با بیان اینکه فضاهای زیبای شهر را نباید بپوشانیم، گفت: تهران را برای مردم باید طراحی کنیم.

    همچنین زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست نیز با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی شهر با محیط زیست سازگار نیست، گفت: به عنوان مثال برای ساخت بزرگراه‌های نواب، تندگویان و بعثت از میان فضای سبز عبور شده است.

    وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها همچون پروژه صدر، ارتش و ... بسیار زشت و وحشتناک هستند و باید فکری به حال زیباسازی آنها انجام شود، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا برای انجام پروژه‌های عمرانی از قبل نظر مردم را با برگزاری همه پرسی‌هایی جویا می‌شوند که لازم است در مورد پروژه‌های تهران نیز این مهم مورد تاکید قرار گیرد.

    به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه خلیل آبادی با اشاره به پیشنهاد حناچی مبنی بر جابجایی زندان اوین، گفت: خواهشا اگر می‌خواهید زندان اوین را جابجا کنید به شهر ری نیاورید و روی شهرری حساب باز نکنید. چرا که در حال حاضر شهر ری از زندان‌های اطراف لطمه دیده است و دیگر ما خواهان میهمان ناخوانده نیستیم.

    وی افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه توجه کنید چرا که در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در منطقه 15 در حال اجرا است که هویت برخی از محلات را به هم زده است.

    در ادامه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه نیز با بیان اینکه متاسفانه در گذشته دو مشکل اساسی در پروژه‌های عمرانی تهران وجود داشت و آنها عبارتند از نداشتن پیوست‌های مطالعاتی و دیگری عدم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که به نظر می‌رسد باید برای آنها فکری کرد.

    وی با بیان اینکه متاسفانه برخی پروژه‌هایی که در گذشته اجرا شده همچون پل صدر حتی چهار ورق مطالعات هم ندارد، گفت: ساخت پل و اتوبان‌های دو طبقه به دلیل مشکلات زیست محیطی و مخاطرات زلزله منسوخ شده است و این در حالیست که ما برای ساخت پل صدر و تونل نیایش بیش از یک میلیارد دلار هزینه کردیم که با این هزینه می‌توانستیم دو خط مترو بسازیم و حالا دیگر ژست مبارزه با آلودگی هوا را نگیرند.

    در ادامه مرتضی الویری نیز با بیان اینکه وزن پروژه‌های عمرانی شهرداری سنگین است و ممکن است که در زمان وقوع زلزله حادثه آفرین باشد، گفت: می‌توان با استفاده از تکنولوژی روز این مشکلات را حل کرد.

    به گزارش ایسنا، شهربانو امانی با بیان اینکه تهران وضعیتی دارد که گویا در دست تعمیر است، گفت: بهتر است معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پروژه‌هایی که پیوست مطالعاتی ندارند و یا غیر متوازن هستند با مورد بازنگری قرار دهد.

    وی با بیان اینکه 70 درصد از پروژه‌های عمرانی در اختیار یک نهاد خاص است عنوان کرد: قرارگاه خاتم، سیمان و ایمان را با هم مخلوط کند و طوری فعالیت کند که بخش خصوصی ضعیف و نحیف نباشد.

    وی با بیان اینکه 260 زن در معاونت فنی و عمرانی کار می‌کنند که لازم است به کار گرفته شوند تا پروژه‌های زشت و ضخیم شهر کمی حالت مادرانه و خواهرانه به خود گیرد، گفت: بهتر است ساخت و ساز ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

    علی اعطا سخنگوی شورا نیز در سخنانی گفت: در دنیا مرسوم است که در هنگام ساخت پروژه‌ها از مردم نظرخواهی شود و بهتر است در تهران نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

    وی با بیان اینکه موازی کاری گسترده‌ای را در شهرداری تهران شاهد هستیم گفت: به خاطر دارم که در موضوع ساختمان بلدیه دو معاونت شهرداری دعوا داشتند چرا که هر دو معاونت دو طرح مجزا را تهیه کرده بودند که این مسئله سبب از بین رفتن منابع می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار