مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور عنوان کرد:

لایحه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار طرح در مجلس

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه استخدامی شهرداری ها که به منظور ساماندهی امور اداری و استخدامی شهرداری‌های کل کشور تهیه و باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.

لایحه استخدامی شهرداری‌ها در انتظار طرح در مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید محمدعلی افشانی که در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران و روسای شوراهای حوزه های انتخابیه سخن می گفت، افزود: در صورت تصویب ماده واحده این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اداری استخدامی شهرداری توسط وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تنظیم و در سیر مراحل قانونی تصویب قرار خواهد گرفت.

    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات شهرداری‌ها وجود نیروی مازاد بدون تخصصی است که بخش اعظم اعتبارات شهرداری صرف پرداخت حقوق آنها می شود، تاکید کرد: بکارگیری نیرو در شهرداری ها خارج از مقررات و ضوابط تعیین شده، ممنوع است.

    افشانی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری اگر به فکر آینده ای خوب برای شهرها هستند، باید به فکر تحول در حوزه منابع انسانی باشند، افزود: متاسفانه در حال حاضر جای دانشجویان ممتاز دانشگاه های معتبر کشور و نخبگان دانشگاهی که در حقیقت ثروت و سرمایه آینده شهرها هستند، در شهرداری ها خالی است که با توجه به تخصص و دانش خود با تعریف و اجرای پروژه های زیرساختی، طرح های درآمدزا و اشتغال زا و اجرا و اتمام پروژه با هزینه کمتر و کیفیت مطلوب؛ برای شهر مفید باشند.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین نگاه بخش اعظم شهرداری ها به کمک های دولتی برای اداره شهر را یکی دیگر از مشکلات با توجه به محدودیتهای مالی دولت برشمرد و با تاکید بر ضرورت تغییر در این نگاه به اداره شهر گفت: شهرداری ها برای اجرای پروژه و توسعه زیرساختهای شهر راهی جز شناسایی مزیت های شهر و منطقه خود به منظور ایجاد منابع درآمدی پایدار و جذب سرمایه گذار ندارند.

    افشانی در ادامه به برنامه ریزی های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماندها در لایحه بودجه سال 1397 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و ابراز امیدواری کردکه با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این موضوع،اقدامات خوبی برای ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی انجام شود تا شاهد کاهش آسیب های ناشی از دفن غیراصولی پسماندها، کاهش آلودگی های زیست محیطی و حفظ طبیعت و محیط زیست باشیم.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: همچنین کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استانهای ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیر دولتی نیز که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده، در کمیسیون تخصصی تصویب و نمایندگان در حال بررسی جزییات آن هستند.

    وی اضافه کرد: طرح های دارای توجیه اقتصادی و درآمدزای شهرداری ها را برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی می کنیم .

    وی افزود: مناقصات مربوط به تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری ها شامل حمل زباله، آتش نشانی و حمل متوفی‌تمام شده و پس از تولید، به سرعت توزیع می شود.

    افشانی همچنین تاکید کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی کشور، قوانین شهرداری ها و شوراها و سایر قوانین مرتبط با مدیریت شهری، ظرفیتهای خوبی برای ایجاد درآمدهای پایدار و بهره گیری از اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های شهری لحاظ شده که ضرورت دارد توجه ویژه به این قوانین داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار