مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران عنوان کرد:

ستاد و دبیرخانه شهر هوشمند تهران ایجاد می‌شود

عصر ساختمان- شهردار تهران در سومین کنفرانس ملی شهر سایبری گفت:هر هوشمند به عنوان یک راه حل عمومی برای مدیریت شهری مطرح شده و این امیدواری را ایجاد کرده است که بتواند موضوع پایداری شهرها و دستیابی به شهر پایدار را محقق کند.

ستاد و دبیرخانه شهر هوشمند تهران ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سومین کنفرانس ملی شهر سایبری با حضور محمد علی نجفی شهردار تهران، رضا فرجی دانا مشاور علمی رییس جمهور و رئیس شورای سیاست گذاری، حمیدرضا طبیبی رئیس جهاد دانشگاهی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با محور‌های توسعه شهرهای هوشمند، دانش بنیان و نوآور، پلتفرم خدمات یکپارچه شهری در شهرهای هوشمند و تأثیر فناوری های نوین در ساختار دولت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

      محمد علی نجفی، شهردار تهران در این کنفرانس  گفت: باور امروز مدیریت شهر تهران آن است که دستیابی به شهر هوشمند از کلیدی ترین فعالیت های مدیریت شهری تلقی می شود هم اکنون با ساختار مدیریتی به غایت پیچیده و تو در تو در شهرداری روبرو هستیم که هم‌پوشانی های زیادی دارد. به همین دلیل یک سیستم اداری بروکراتیک و بسیار کندی در شهرداری حاکم است که همین سیستم به مزمن شدن فساد در شهرداری کمک کرده و گردش و شفافیت اطلاعات را بسیار دشوار می کند.

    شهردار تهران افزود: در بعد اقتصادی شهری، کاربرد فناوری اطلاعات مفهوم جدیدی تحت عنوان اقتصاد اطلاعاتی را در دنیا مطرح کرده است، همچنان که امروز دیگر منبع اصلی تولید ثروت در دنیا خلق دانش جدید و استفاده از آن در تمامی عرصه‌ها است.

    نجفی با اشاره به هوشمندسازی تهران گفت: برنامه شهر هوشمند تهران، باید به عنوان یک برنامه فراگیر و هدف قابل دسترس مطرح شود، شهری که به اتکای زیر ساخت‌های گسترده فناوری اطلاعات بتواند خدمات مدیریتی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان را تضمین کند. برای این منظور در حال نهایی سازی موضوع ستاد یا دبیرخانه شهر هوشمند تهران هستیم‌ک به به زودی ایجاد خواهد شد.

    وی تاکید کرد: شهر هوشمند به عنوان یک راه حل عمومی برای مدیریت شهری مطرح شده و این امیدواری را ایجاد کرده است که بتواند موضوع پایداری شهرها و دستیابی به شهر پایدار را محقق کند.

    همچنین در پنل تخصصی این کنفرانس موضوع پلتفرم یکپارچه خدمات شهری در شهرهای هوشمند با حضور  محمد فرجود رییس سازمان فاوا شهرداری تهران، مهدی بینا مشاور فناوری‌های نوین ریاست جمهوری و مدیر پروژه دولت هوشمند مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران، علی یزدیان عضو هیئت مدیره سازمان فناوری اطلاعات ایران و مهندس سجاد فلاح مدیرکل امنیت فاوا ریاست جمهوری، بررسی و راهکارهای توسعه شهر هوشمند مطرح گردید.

    مهدی بینا، ضمن اشاره به روند تغییر پاردایم های مدیریتی و تفکر پلتفرمی در شهرهای هوشمند پیشرو، گفت: فلسفه اصلی پلتفرم این است که شما نیازی نیست برای خلق ارزش، مالکیتی را در اختیار داشته باشید، بلکه می‌توانید تنها با ایجاد یک بستر، هم افزایی ویژه ای در راستای توسعه اقتصاد هوشمند شهری ایجاد کنیم.

    مدیر پروژه دولت هوشمند مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران گفت: داده‌ها و خدمات عمومی بر بستری امن و در قالب Open API از طریق پلتفرم‌های ابری باز خدمات شهری می‌توانند عرضه شوند. ارایه خدمات شهری بر بستر پلتفرم یکپارچه باعث افزایش و تسهیل دسترسی‌ها به خدمات  و اطلاعات، تجمیع داده‌های پراکنده و ایجاد کلان داده‌های شهری، تحلیل داده‌ها در جهت تصمیم سازی سالم شهر و هم افزایی در توسعه خدمات ترکیبی در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم را فراهم می‌آورد.

    در ادامه مراسم نیز فرجود به عنوان رییس سازمان فاوا شهرداری تهران ضمن تاکید بر اهمیت دبیرخانه شهر هوشمند تهران در سخنرانی شهردار تهران، اعلام کرد: هدف شهر هوشمند تهران، بهبود کیفیت زندگی شهروندان با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های اجتماعی بالای شهروندان، سازمان‌ها و تعاملات و ارتباطات آنها با یکدیگر است.

    وی همچنین ضمن اشاره به هوشمندسازی شهرداری تهران، به مصداق های جایگاه شهر هوشمند در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و احکام‌ ماموریتی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار