مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل:

آموزش‌های فراگیر مردمی در کاهش خسارت بلایای طبیعی اصل اساسی است

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: آموزش‌های فراگیر در حوزه مقابله با بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه را یک اصل اساسی در کاهش خسارت‌ها و تلفات ناشی از این حوادث می‌دانیم.

آموزش‌های فراگیر مردمی در کاهش خسارت بلایای طبیعی اصل اساسی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسعود امامی یگانه در مراسم راه‌اندازی گیرنده تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی در اردبیل اظهار کرد: امروز سالگرد زلزله دلخراش در بم است که 26 هزار نفر از هموطنان ما و 30 هزار نفر نیز در این زلزله تلخ مصدوم شدند.

    وی خاطرنشان کرد: این زلزله مهیب و زلزله‌های دو ماه اخیر تلنگری برای همه ماست تا با نحوه مقابله به حوادث طبیعی و قهری را بدانیم و سعی کنیم تا راه‌های کاهش خسارات احتمالی را همواره مورد توجه قرار دهیم.

    مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری حادثه‌خیز و زلزله‌خیزی است تصریح کرد: با توجه به این شرایط و وضعیت کشورمان باید آموزش‌های فراگیر امر اطلاع‌رسانی و آگاهسازی عمومی را در به حداقل رساندن آسیب‌های این حوادث جدی بگیریم و در کنار آن نیروهای عملیاتی و امدادی را به شکل محله‌ای و منطقه‌ای همواره به حال آماده‌باش دربیاوریم.

    امامی یگانه برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین برپایی مانورهای امداد و نجات، تخلیه اضطراری و واکنش سریع را از اقدامات مهم برای آماده‌سازی همیشگی نیروها اعلام کرد و افزود: ما با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و مجموعه آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی تلاش می‌کنیم تا به صورت مرتب آموزش افراد و گروه‌های مختلف را در جامعه با روش‌های مدرن مورد توجه قرار دهیم.

    وی با قدردانی از اعضای فعال و همیشه آماده شورای هماهنگی مدیریت بحران بیان کرد: یکی از این دستگاه‌ها مجموعه هواشناسی است که همیشه پای کار بوده و سعی می‌کند با پیش‌بینی‌ها و پیش‌آگاهی‌ها اطلاعات دقیقی را در اختیار ما قرار دهد تا نسبت به اطلاع‌رسانی وسیع‌تر در سطح جامعه و آمادگی مردم برای گذر از برخی حوادث و سوانح آماده باشند.

    امامی یگانه نقش مردم را در امدادرسانی سریع و به موقع در وقوع حوادث و بلایای طبیعی یادآور شد و گفت: ما تا زمانی که نتوانیم نیروهای مردمی را در قالب اکیپ‌های امداد و نجات مجهز و به حال آماده‌باش درنیاوریم قطعا با خسارات و پیامدهای ناگوار روبرو خواهیم بود.

    وی گفت: در کنار آموزش و افزایش آگاهی مردم در این حوزه باید در ساخت و سازها نیز به مقاوم بودن واحدهای مسکونی توجه کنیم چرا که نوع ساخت و ساز و مقاوم بودن آن سبب می‌شود تا تخریب‌ها و تلفات جانی به حداقل برسد.

    دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: باید در همه مکان‌های عمومی نقاط امن برای پناه گرفتن مردم به ویژه در منازل، مدارس، محیط‌های علمی و دانشگاهی و فضاهای عمومی مشخص شود و در کنار آن نسبت به راه‌اندازی انبارها و مکان‌های ذخیره آذوقه مردم نیز برای امدادرسانی سریع در وقوع حوادث اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار