مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله تهران (۱۳۶)

اسکان موقت ۱۰ میلیون تهرانی به ۳ برابر وسعت کنونی تهران نیاز دارد

عصر ساختمان- معاون وزیر کشور با بیان اینکه شاید نتوان جلوی زلزله را گرفت ولی می‌توانیم خودمان را ایمن کنیم و جلوی تلفات را بگیریم، گفت: با توجه به اینکه زندگی در تهران در جهت ارتفاع اتفاق افتاده است، در صورت نیاز به اسکان موقت ۱۰ میلیون نفر در تهران، باید در زمینی با وسعت سه برابر کنونی تهران چادر بزنیم.

اسکان موقت ۱۰ میلیون تهرانی به ۳ برابر وسعت کنونی تهران نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که ایران کشوری حادثه‌خیز است، اظهار کرد: ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان است.

    وی با اشاره به این‌که ایران مستعد پذیرش 43 حادثه از چهل و شش حادثه‌ در کمین جهان است، افزود: بحث ریزگردها هم مشکلات بسیاری برای مردم کشور به‌وجود آورده است.

    معاون وزیر کشور کمبود آب و خشکسالی را از دیگر شرایط بحرانی کشور دانست و گفت: آموزش مدیریت بحران یکی از ضرورت‌های اجرایی کشور برای کاهش تلفات در مواقع بحرانی است.

    نجار در ادامه با بیان این‌که زلزله خطرناک‌ترین و مهمترین حادثه‌ای است که ایران با آن روبرو است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تمام نقاط کشور آماده باش بحث زلزله هستند.

    وی در ادامه با اشاره به حجم انبوه کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه گفت: در این زمینه هم برخی افراد با خودروی شخصی اقدام به تردد در مسیر کرمانشاه می‌کردند و با این کار اقدام به قفل کردن مسیر خودروهای امدادی می‌کردند.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور به کشته شدن 34 هزار نفر از مردم بم در زلزله سال 82 اشاره کرد و افزود: در زلزله کرمانشاه خوشبختانه مردم با وقوع پیش‌لرزه 5ریشتری هوشیار و از منازل خود خارج شدند وگرنه تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر بود.

    وی با تصریح بهأکید بر این‌که "جلوی این پدیده را نمی‌توانیم بگیریم"، خاطرنشان کرد: شاید نتوان جلوی زلزله را گرفت ولی می‌توانیم خودمان را ایمن کنیم و جلوی تلفات و خسارت‌های زلزله‌های بعدی را بگیریم.

    نجار ادامه داد: در زمان‌های دور وقتی زلزله‌ای در ژاپن به‌وقوع می‌پیوست ده‌ها هزار نفر کشته می‌شدند ولی در حال حاضر در زلزله‌های هشت‌ریشتری هم یک نفر مصدوم نمی‌شود.

    وی در دیگری از سخنان خود بخشی از مدیریت بحران را به‌عهده مردم دانست و بیان کرد: یکی از مسائلی که در جامعه وجود دارد این است که به‌هنگام خرید یک خانه، مردم به یک‌دهم اهمیتی که برای ظاهر خانه قائل می‌شوند، برای امنیت و کیفیت ساخت خانه اهمیت نمی‌دهند.

    نجار در پایان گفت: در صورتی که خواسته باشیم 10 میلیون نفر را در تهران اسکان موقت بدهیم به این معنی است که باید در زمینی با وسعت سه برابر تهران چادر بزنیم چرا که زندگی در تهران در ارتفاع است و برای پهن شدن این میزان زمین بسیار زیادی نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار