مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی بر مقاومت سدهای تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت توجه جدی بر مقاومت سدها و پالایشگاه تهران تاکید کرد.

ضرورت توجه جدی بر مقاومت سدهای تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: پژوهشگاه زلزله شناسی مجموعه بزرگی است که شامل 4 پژوهشکده است و یک آزمایشگاه پیشرفته دارد.

    وی افزود: امکانات بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد که در صورت حمایت می تواند خدمات بسیار خوبی به مردم و جامعه بدهد.

    عضو شورای شهر تهران در این بازدید گفت: آزمایشگاه زلزله شناسی می تواند در خصوص تست انواع سازه های صنعتی کمک کند، از این رو پروژه های وزارت نیرو، سد ها، پالایشگاه ها و... می توانند از خدمات این آزمایشگاه استفاده کنند تا ببینند سازه هایی که ساخته می شود و یا وجود دارد تا چه میزان استحکام در برابر زلزله را دارد.

    فراهانی گفت: فرض کنید اگر پالایشگاه تهران در حال فعالیت باشد و زلزله ای در آن جا اتفاق بیفتد، خدایی نکرده قسمت آیزوماکس پالایشگاه آسیب ببیند فاجعه ای در منطقه ری ما رخ می دهد و نه تنها کل پالایشگاه بلکه شهر ری و در ابعاد بزرگ آتش سوزی اتفاق می افتد. اما اگر از طریق تست های مختلف بررسی شود می تواند آسیب ها کاهش یابد؛ همچنین بررسی مقاومت سد ها برای جلوگیری از سیل در زمان زلزله توسط این آزمایشگاه ها لحاظ می شود که نیاز به توجه جدی دارد.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران یادآور شد: اگر ما خواهان حاکمیت علمی در جامعه هستیم باید به این موضوع ها بها بدهیم. حضور اعضای شورای پنجم در  این مکان این پیام جدی را دارد که ما باید بیش از گذشته به مدیریت علمی بها بدهیم. اگر از واقعه ای مانند زلزله در تهران نگران هستیم باید لوازم مدیریت، پیش بینی و آمادگی در برابر آن بر اساس نظرات علمی دانشمندان و صاحبنظران خودمان داشته باشیم.

    وی گفت: مدیریت شهری و شهرداری باید کاملا هماهنگ با مراکز علمی و پژوهشگاه عمل کنند؛ از این رو تسهیلات لازم را در اختیار پژوهشگاه قرار دهند.

    فراهانی اظهار کرد: ما در شورای شهر آمادگی داریم که اگر در خصوص بحث قوانین نیازی احساس می شود، اقدام لازم را انجام دهیم؛ اگر اعتقاد به مدیریت علمی داریم و معتقدیم که توسعه در کشور و رفع نگرانی مردم در مقابل حوادث، باید از طریق علمی اتفاق بیفتد نیاز است که پژوهشگاه از سوی همه دستگاه ها حمایت شوند. مدیریت شهری در این امر باید حمایت های لازم را انجام دهد همچنین نیاز است تا بودجه لازم توسط مجلس و دولت به پژوهشگاه اختصاص دهند تا نگرانی های مردم رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار